קניית רהיטים היא אחת מההוצאות הגדולות והחשובות שבעל עסק נדרש להן כאשר הוא פותח משרד חדש או לפני השקעה בנכס בשביל לעלות את הערך שלו. תחילה, ייתכן שההוצאה על ריהוט משרדי תיראה כהוצאה סבירה ולא משמעותית, אולם יש לזכור כי ריהוט משרדי כולל הרבה מאוד מרכיבים – שולחנות משרדיים, כסאות, ארונות, פינות קפה, פריטים דקורטיביים ועוד. לבחירת ריהוט איכותי ועמיד יש חשיבות גדולה וזאת מפני שהוא צריך לעמוד בשימוש היום-יומי השוחק.

הנדסת האנוש במשרד

המעסיק ועובדיו מבלים בממוצע כ-8-9 שעות ביום במשרד. בשונה מריהוט ביתי בו אדם יכול לחסוך כסף על ריהוט באיכות גבוהה, כאשר השימוש בריהוט הוא כה רב, היכולת לחסוך על ריהוט משרדי היא פחותה. ישיבה בעמדת עבודה שאינה מתוכננת נכון עשויה לגרום לקושי לעובדים ולפגיעה ביכולת העבודה. בעת בחירת הרהיטים יש להתחשב בבניית משרד יש להתחשב בהנדסת האנוש הנגזרת מהם.

עיצוב המשרד ויצירת רושם נכון

מרבית המשרדים מארחים אורחים מעת-לעת, בין אם כחלק שגרתי מאופי העבודה ובין אם לעתים רחוקות יותר כפעילות שאינה שגרתית. לפיכך, יש צורך לתת להם רושם ראשוני טוב, מה שבהחלט נקבע לפי העיצוב של המשרד. בשונה מריהוט לבית, בריהוט משרדי אין מקום לרהיטים בעלי ערך סנטימנטלי שאינם משתלבים בקו העיצובי של המשרד. לדוגמא, בחירה בקו עיצובי המתבסס על רהיטים הבנויים מעץ, בדגש על כסאות מעץ ושולחנות מעץ, יסייע להעביר מסר של מהימנות ושל אווירה כפרית. בשונה מכך, ריהוט המבוסס על מתכות יסייע להעביר מסר של מודרניות וחדשנות.

הפונקציונליות של הריהוט המשרדי

פרמטר נוסף אותו יש לקחת בחשבון בקניית ריהוט משרדי הוא הפונקציונליות שלו. ריהוט משרדי צריך לשרת את העובדים בצורה הטובה ביותר, וכן להיות עמיד ונוח דיו כדי שבעלי המשרד לא יידרשו להחליף אותו לעתים תכופות. כך לדוגמא, שטיח משרדי גדול עשוי לתפוס אבק בכמויות גדולות ולהקשות על ניקיון המשרד, ואם הוא אינו באיכות טובה דיה אף לשחרר חומרים לאוויר שיצרו בעיות נשימתיות אצל העובדים. בדומה לכך גם ספות מסוימות או כסאות שאינם מעץ עשויים להיות בעלי ליקויים דומים. שיקול נוסף שיש להתחשב בו הוא הבטיחות של הריהוט. תקני בטיחות באש, תקני הגנה על ילדים ותקנים לשחרור רעלנים מהרהיטים צריכים להיות חלק ממערך השיקולים בבחירת ריהוט למשרד.

התקציב

גובה התקציב איננו פרמטר חשוב כל כך בבחירת ריהוט למשרד, וזאת מפני שההיצע כיום הוא רחב כל כך עד שניתן למצוא ריהוט העומד בדרישות בעל המשרד כמעט בכל תקציב. בסכום של כמה אלפי שקלים ניתן למצוא פריטי ריהוט שיספיקו לריהוט משרד שלם, ומנגד ניתן לקנות בסכום זה כיסא בודד. על מנת להבין מהו התקציב הנכון שיש להקצות לריהוט המשרד, נכון תחילה להכין רשימת דרישות אותן בעל המשרד מבקש להשיג, ובכך יוכל לבחור את הריהוט המתאים לו ביותר ובתקציב הנכון ביותר עבורו.