רכישת בית או נכס הוא הישג שמהווה הזדמנות להשתקע במקום מסוים למשך שנים רבות ואף להגדיל את ההון האישי. ככל שהתכנון לרכישת בית נעשה בשלב מוקדם יותר, כך קיים סיכוי גבוה יותר לרכוש נכס שיתאים לצרכים שלכם ובעלות נמוכה יותר. עליכם להיערך מראש על מנת שתוכל להיות בטוחים שאתם רוכשים את הנכסים להשקעה האידיאליים ביותר עבורכם.

קבלת מימון מהבנק

מרבית האנשים שרוכשים כיום דירות, זקוקים למשכנתא שהיא הלוואה שהבנק מאשר לטובת רכישת נכס פרטי או מסחרי. לכל הלוואה מסוג משכנתא ישנה ריבית משכנתא ממוצעת שנקבעת בהתאם למספר פרמטרים כמו ההיסטוריה הפיננסית שלכם, היכולת לעמוד בהחזרים ועוד. ריבית המשכנתא מייצגת את הסיכון שהבנק לוקח על ידי אישור ההלוואה ומהווה כמעין ביטחון שהבנק יקבל את כספו בסוף תקופת התשלומים. יהיה עליכם לעבור הליך בירוקראטי מול הבנק עד לאישור המשכנתא ולכן חשוב שתיערכו מראש עם כל הניירת והאישורים הנדרשים על מנת לזרז ולקדם את התהליך.

בחירה בסוכן נדל"ן

מציאת בית לרכישה יכולה להיעשות באמצעות חיפוש באתרי אינטרנט ולא מעט ביקורים בבתים המוצעים לרכישה אך קיימת האפשרות גם של בחירה בסוכן נדל"ן. אפשרות זו יכולה לחסוך לכם לא מעט זמן ותסכול כיוון שאתם מגדירים מראש לסוכן הנדל"ן את מהות הבית שאתם מחפשים והוא יאתר עבורכם את הנכס המתאים. סוכני נדל"ן הם גם בעלי קשרים טובים עם קבלנים שאחראים על פרויקטים שונים של בניית בתים ויוכלו גם לסייע במידה ואתם מעוניינים לרכוש נכס חדש. על מנת להיות בטוחים שאתם בוחרים בסוכן המתאים, תוכלו לשאול אותו למשל כיצד סייע ללקוחות בעבר בעלי צרכים דומים לשלכם וודאו שהוא מפקיד שלא לחרוג מהתקציב שהגדרתם שמיועד עבור רכישת הבית. אם אתם שמים לב שרוב הנכסים שהוא מציע לכם אינם עומדים בתקציב, כנראה שלא מדובר בסוכן שיוכל לסייע לכם במציאת הבית המתאים.

סוג הנכס שאתם מחפשים

על מנת להתחיל את תהליך חיפוש הבית עליכם להגדיר מראש את אופי הנכס שאתם מחפשים. עומדות בפניכם אפשרויות רבות של סוגי נכסים הזמינים לרכישה – בתים חד משפחתיים, דופלקס, דירה בניין ועוד. עליכם גם להחליט היכן תרצו שהנכס יהיה ממוקם – במושב, בעיר, במרכז הארץ, בצפון וכדומה. נתונים אלה ישפיעו באופן מהותי על תהליך החיפוש וככל שתקדימו להגדיר את יעד החיפוש, כך תוכלו למצוא מהר יותר את הנכס המבוקש. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות ועליכם להגדיר מראש את המטרות שאתם מחפשים להגשים וכך תוכלו להחליט על סוג הנכס שיאפשר לכם להשיג אותן. הגדרת סוג הנכס היא גם הדרך שלכם להגדיר טוב יותר את התקציב לו תזדקקו ולהבין האם מדובר בעלות ריאלית עבורכם. שימו לב שחישוב העלות הכוללת של הבית חייבת להיעשות גם תוך שקלול שיפוצים ותיקונים שתיאלצו לבצע בבית טרם המעבר.