בשנים האחרונות ענף המלונאות מושך חברות נדלן ומשקיעים, בייחוד מלונות הנמצאים בקרבת חוף הים. האם בתי מלון נחשבים לנדל"ן מניב- כל הפרטים בכתבה הבאה.

על רקע נתוני התיירות, חברות נדלן מהמרות על תחום המלונאות

בשנים האחרונות חברות נדלן מהמרות על תחום המלונאות בשל נתוני התיירות ועלייה בתשואות בהשוואה למשרדים. אם בעבר משרדים נחשבו נדלן מניב, הרי כיום ניתן לומר זאת על בתי מלון. לראייה, ניתן לראות את ההתעניינות של קבוצת עזריאלי אשר רכשה את מלון הר ציון בירושלים ובכוונתה להשקיע בשיפוץ והרחבה של המלון. גם נצבא אשר בעבר החזיקה נכסים מניבים בענף המסחר מתקדמת לכיוון תחום המלונאות ובשנים האחרונות יהיה ניתן לחזות בבתי מלון בערים השונות כמו תל אביב או חיפה.

נכס מניב לכל דבר גם להשקעה

מבחינת המשקיעים, בתי מלון מהווים נכס מניב לכל דבר והחברות אשר מגלות עניין במלונות לא מפעילים את המלונות בעצמם- מדובר על נכס המיועד להשכרה לטווח ארוך. במקרה של עלייה בתיירות הנכנסת לישראל, הרי מדובר על נכס מניב. בהשוואה לעבר, אז תחום המלונאות נחשב תנודתי ומסוכן אשר כלל בין היתר הוצאות גבוהות, הרי בשנים האחרונות ניתן לדווח על שינוי משמעותי ביותר והתחום מצוי בפריחה מזה מספר שנים במיוחד כשאר מלונות רגילים הופכים ל "מלון דירות" המאפשר השכרה של דירות הנופש שלו לטווחים שונים בין אם זה לחופשה, עסקים, מגורים זמניים ועוד.

לא רק בתל אביב

אם לפני מספר שנים הפעילות בתחום הנדל"ן התרחשה בעיקר בתל אביב, הרי בשנים האחרונות ניתן לראות את השינויים אשר התרחשו בתחום וחוקי המשחק משתנים בהחלט. בתי מלון נחשבים לנדל"ן מניב לא רק באזור המרכז אלא גם באזורים אחרים כמו צפון או דרום- כל האזורים הללו הפכו למוקדי פעילות משמעותיים ביותר עבור אנשים מתחום הנדל"ן.

מהפכה תקשורתית: הפיזור הגיאוגרפי הוא תוצאה של גורמים שונים החל מהמהפכה התקשורתית המאפשר את לנהל פעילות נדלן בכל מקום בארץ.

עומס בכבישים: גורם משמעותי המשפיע על התחום הוא עומס בכבישים בישראל, מה שגורם לאנשים בתחום הנדל"ן לבחור במיקום אשר לא נחשב למקום גדוש בתנועה.

האם כל חברת נדלן יכולה לנהל מלונות?

לדברי מומחים בתחום, כניסה לתחום מלונאות אינה מתאימה לכל חברות הנדל"ן. לא כל חברת נדלן יכלה להיכנס לתחום המלונאות למרות העובדה כי מדובר על תחום אשר צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. כל מי שנכנס לתחום המלונאות ראוי כי יעשה זאת תוך בחינת הסיכונים והיתרונות- כאשר אין גוף מלונאי גדול ומוכר מאחורי העסקה, לא בטוח כי הבנקים יגלו התלהבות לממן הקמה של מלון.

אין ספק העלייה במספר התיירים הנכנסים לישראל שינתה את כללי המשחק בתחום הנדל"ן ויזמים רבים מבקשים להיכנס לתחום. עם זאת, מדובר על תעשייה מורכבת הדורשת התמחות ומקצועיות ומחייבת בחינת הליכים מקצועיים טרם כניסה לתחום המלונאות על מנת להיכנס לתחום בצורה מקצועית ומקיפה ככל הניתן.