היתרון של דירה משומשת הוא שיודעים מראש איך בדיוק היא נראית ואיזה שינויים אפשר וצריך לעשות בה. אם מערבים בתהליך מומחה, סביר להניח שהתוצאה תהיה גם יפה וגם משתלמת יותר

רכישת דירה היא השקעה גדולה שדורשת הכנת שיעורי בית. במסגרת שיעורי הבית, בודקים למשל איפה הדירה נמצאת ומה זה אומר מבחינת קרבה לכבישים ראשיים, מוסדות ציבור, בתי ספר וכן הלאה. כמו כן, אפשר להגדיר תקציב ולבדוק אפשרויות מימון כדי להכריע בין דירה משומשת לדירה חדשה.

הרבה אנשים מעדיפים כיום את האפשרות של דירות יד שנייה באכלוס מיידי. אם בוחרים באופציה של דירות יד 2 ולא בדירה מקבלן, מרוויחים את היכולת לדעת מראש איך בדיוק חלל הפנים נראה ומה אפשר או צריך לשנות בו. לאחר מכן, הפעולה של עיצוב דירות כבר הופכת להיות הרבה יותר פשוטה – בעיקר אם נעזרים במומחה.

היתרונות של התייעצות עם מומחה

מומחה יכול לסייע בשלבים שונים של רכישת דירה משומשת/השקעה בנדלן בארץ ולהצביע על יתרונות שלה לעומת נכסים אחרים. במקביל, אפשר להתייעץ עם מומחים כמו של חברת סן חן כדי לקבל את התמונה המלאה לגבי הפוטנציאל של השכונה או העיר.

בנוסף, התייעצות עם מומחה חשובה כי יש הבדל בין רכישת דירה להשקעה לבין רכישת דירה למגורים. אם הדירה היא להשקעה, המטרה היא להפיק ממנה תשואה. אז כדי להפיק תשואה מקסימאלית, המומחה יכול לעזור לקבוע סדר עדיפויות לגבי על מה להוציא כסף ואיפה לחסוך.

איך מומחה משפיע על העיצוב?

הדבר החשוב ביותר הוא להזמין מומחה כדי לעצב דירות משומשות. קודם כל, זו הדרך היחידה להזריק מראה חדשני אל תוך הדירה הקיימת גם אם כבר עברו מספר שנים מאז שהיא נבנתה. בזכות הניסיון של מעצב פנים לדוגמא, אפשר לשדרג את הדירה עם מראה מושקע ולהתאים אותה לדרישות של הדיירים. באותה הזדמנות, מקבלים רעיונות לעיצוב חלל הפנים ומנצלים אותו טוב יותר מבחינת מקום, פתרונות אחסון וכן הלאה.

ההתלבטות סביב התייעצות עם מעצבי פנים או מומחים לגבי עיצוב דירות משומשות היא בעיקרה כלכלית. אם אפשר היה להתייעץ עם מומחה בחינם, סביר להניח שאף אחד לא היה מוותר על זה. אבל אם מוסיפים למערכת השיקולים את ההיבט הכלכלי, רואים שההתלבטות היא לגיטימית.

למה משתלם להשקיע בעיצוב הדירה?

משתלם לשלם כמה מאות שקלים למומחה ולהתייעץ איתו לגבי עיצוב דירה, גם אם רוצים להישאר בתוך מסגרת התקציב. הסיבה לכך היא שהתייעצות עם המומחה היא בעצמה השקעה – בדירה ובערך הנכס.

כאשר מתייעצים עם מומחה, ממשים את הפוטנציאל הקיים של הנכס. בנוסף, זו דרך מעולה להשביח את ערך הנכס ולאחר מכן למכור או להשכיר אותו במחיר גבוה יותר.