השקעות נדל"ן בארץ נחשבות לבטוחות ולמניבות. בעוד שבבורסה אי אפשר ליהנות מיציבות ובבנקים הריביות לא אטרקטיביות, הנדל"ן תמיד ממשיך לעלות ולכן נחשב להשקעה משתלמת. השקעה בנכס יכולה להיות חד פעמית למשקיעים שלא רוצים להתעסק בתחום כל הזמן והיא יכולה להיות דרך להבטיח עתיד כלכלי טוב יותר.

ישנן סיבות רבות לכך שהשקעה בנדל"ן מועדפת על רבים בארץ. אחת היא צמצום החלופות, כשלרוב האנשים זו בעצם הדרך הטובה ביותר להבטיח שיוכלו בעתיד ליהנות מרווחים והכנסות גבוהות (עבורם או עבור ילדיהם). סיבה נוספת היא היכולת להשתמש במימון חיצוני שיכול להיות משתלם ובמיוחד לאור התוצאות.

האם השקעות נדל"ן בארץ משתלמות?

כל משקיע וכל רוכש צריך לשאול את עצמו האם ההשקעה אכן משתלמת או לא. באופן גס אפשר לראות כי מחירי הדיור בישראל עולים ועתודות הבניה מצטמצמות. לאלה יש להוסיף את העובדה שישראל היא אחת המדינות עם גדילת האוכלוסייה המשמעותית בעולם והתשובה היא שתמיד יהיה צורך בנדל"ן להשכרה ולרכישה.

ברור כי הצורך במקום מגורים יהיה תמיד רלוונטי, אך השאלה האמיתית שיש לשאול היא האם כל השקעה משתלמת והתשובה לכך היא לא. לא כל נכס משתלם, לא כל מקום בארץ יביא תשואה ואפילו לא בטוח שיביא שוכרים. בהסתכלות על עסקת השקעת נדל"ן בארץ יש לבחון שלושה פרמטרים מרכזיים:

מיקום הנכס

ישנם מקומות בארץ שקל מאד להשכיר בהם נכס. הדרישה לשכירות עולה ומספר הדירות קטן ולכן אפשר להעריך כי יהיה פשוט לקבל החזר מדי חודש. בבחינת המיקום יש להסתכל על העיר אך לא רק. חשוב לבדוק מה עוד קורה בסביבת הנכס, לבדוק האם צפויים להתקיים בסביבה פרויקטים גדולים כמו תמ"א38 אשר עלולים להרחיק שוכרים או להפחית את דמי השכירות והאם צפוי פיתוח חיובי כמו פארקים, בתי ספר ופרויקטים דומים.

מחיר הנכס מול צפי עתידי

מחיר הנכס צריך להיות ריאלי לסביבה ולשכירות שאפשר לקבל עבורו. אפשר לבדוק בכמה נמכרו נכסים דומים באזור ולבדוק את גובה השכירות הנהוגה בסביבה. כמובן, ישנם משקיעים אשר מעוניינים בנכס אשר יוכלו למכור לאחר תקופה, משקיעים שמעוניינים להשביח את הנכס תוך חודשים ספורים ומשקיעים שרוצים להעמיד את הנכס להשכרה לתקופה ארוכה. מכאן אפשר להבין כי כל מקרה לגופו ויש לבדוק האם ההשקעה משתלמת למשקיע.

מימון ומטרות

כדי שעסקת נדל"ן תהיה משתלמת יש לבחון אותה ב-360 מעלות. יש לשאול מה המטרה של המשקיע, מה הוא רוצה להשיג בטווח הקצר והארוך ולבדוק את אמצעי המימון. בתקופות בהן הריביות נמוכות והבנקים מוכנים לתת מימון להשקעה, העסקה יכולה להיות משתלמת מאד. כדי שהעסקה תהיה משתלמת יש להגדיר את המטרות הראשוניות, לעשות בדיקה של אמצעי המימון ולמעשה לבנות תוכנית מסודרת. צוות מקצועי ילווה את המשקיעים וידאג לאתר את העסקה הנכונה והמתאימה ביותר עבורם.