חלומם של ישראלים רבים הוא רכישת דירה משלהם, כשהמציאות של ימינו גורמת לחלום זה להפוך לאחת העסקאות המשמעותיות ביותר שנבצע במהלך חיינו. כפועל יוצא מכך, לתהליך רכישת הדירה נלווים הסכמים, חוזים ובדיקות רבות, אך אחת הבדיקות החשובות ביותר שאנחנו נוטים להזניח, לרוב שלא במתכוון, היא בדיקת בדק בית

 

דירה משלי – חלומו של כל ישראלי

ישראלים רבים חולמים על דירה משלהם, כשהמציאות הכלכלית של ימינו, מצריכה מאיתנו מלבד ההון העצמי גם הסתייעות בהורים, במטרה להגשים את החלום. דירה משלנו מאפשרת לנו להשקיע ולעצב את הדירה שלנו כראות עינינו ולהרגיש עצמאיים בשטח.

כאמור, תהליך רכישת דירה מצריך מאיתנו הון עצמי לא מבוטל ובמקרים רבים גם עזרה כלכלית מההורים, באופן שהופך את עסקת רכישת הדירה לאחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות ביותר שהישראלי הממוצע יבצע במהלך חייו. בהתאם לחשיבות של עסקה זו, ישנם גורמים ותהליכים רבים המלווים את העסקה, במטרה להבטיח כי מדובר בעסקה טובה ומשתלמת עבור כל הצדדים.

חשיבות בדיקת בדק בית

לפני ההחלטה על רכישת הדירה, אנחנו נוטים לבקר בנכס המיועד פעם – פעמיים, לערוך סיבוב בלתי מחייב בין חדרי הבית ולנסות לאתר, לרוב בעין בלתי מקצועית, פגמים, ליקויים ורטיבויות שונות.

בין אם נודה בכך ובין אם לא, בסיבוב בלתי מחייב זה, אשר אליו נלווה המתווך הנלהב ו/או בעל הבית המעוניין למכור את הדירה, אנחנו לא יכולים לאתר בוודאות ליקויים ופגמים שונים, העלולים לגרום לעסקה להיות לא משתלמת ואף להכניס אותנו להוצאות כלכליות בלתי צפויות. כדי להימנע ממצב זה, רצוי להקדים תרופה למכה ולבצע בדיקה ע"י חברת בדק בית מקצועית.

מהי בדיקת בדק בית?

בין אם מדובר ברכישת דירה יד שנייה ובין אם ברכישת דירה חדשה, חברות בדק בית מקצועיות, הנעזרות לרוב בשירותיו של מהנדס בודק דירות מנוסה, יבצעו עבורכם את כלל הבדיקות המקדימות המתאימות, במטרה לוודא כי אכן מדובר בנכס ללא פגמים ו/או ליקויים העלולים לגרום לכם עוגמת נפש רבה לאחר גילויים.

בתהליך הבדיקה, חברת בדק בית מבצעת בדיקה מקיפה לכלל מערכות הבית – מים, חשמל, ריצוף, איטום, צבע, ליקויי בנייה ועוד. בסופו של תהליך, תקבלו דו"ח מפורט של מהנדס בדק בית, המפרט את כלל הליקויים והפגמים הקיימים בנכס, באופן שיעניק לכם נקודת בחינה נוספת לכדאיות העסקה.

לסיכום

ההתרגשות הרבה הנלווית לרכישת הדירה וחוסר המקצועיות והיכולת שלנו לאתר בביקור קצרצר בדירה את כלל הליקויים והפגמים, ככל וקיימים, עלולים לגרום לנו לבצע עסקה לא משתלמת, אשר אף תגרום לנו להוצאות מיותרות.

בדיוק כמו שמבצעים בדיקה מקדימה לפני רכישת רכב, ששוויו נע בין עשרות למאות אלפי שקלים, כך גם חשוב להקפיד ולבצע בדיקת בדק בית לדירה שלנו, חדשה, או יד שנייה, במטרה להבטיח כי מדובר בעסקה הוגנת ומשתלמת.