עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לראות בקנה מידה רחב את שכירת השירותים של חברות ניהול ואחזקה. זה היה נפוץ יותר בבנייני עסקים או משרדים וכלל לא היה קשור לניהול בנייני מגורים רגילים. בשנים האחרונות המצב התהפך לחלוטין וכמעט לכל בניין מגורים אפשר כיום לראות חברה לניהול נכסים שמתפקדת בעצם בתור ועד הבניין ומטפלת בכל ההיבטים של אחזקה ותחזוקת הבניין. לא עוד דייר שעובר בין הדיירים ואוסף את דמי הוועד, לא עוד התנדבות של הדיירים לתפקיד.

כיום עושה את כל זה חברה מקצועית ובכך מפנה את הדיירים לעניינים האישיים שלהם בלי לבזבז זמן ובלי לרדוף אחרי מי שלא משלם. בנוסף לכך, עם התפתחות התחום אט אט אפשר כיום לשים לב לכך שהחברות השונות עובדות בשיתופי פעולה עם הרבה מאד בעלי מקצוע מה שמאפשר להן להזמין את המקצועיים והמובילים בכל מצב שיש בו צורך.

למה כדאי לשכור שירותים של חברת ניהול?

התשובה הראשונה לשאלה זו כבר הוזכרה והיא שחרור המעמסה הזאת מדיירי הבניין. כאשר מדובר בבניין עסקים ומסחר הרי שצריך חברה אחת שתתפקד באופן אובייקטיבי ותדאג בצורה שווה והוגנת כלפי כל החברות ששוכרות משרדים בבניין. חברה לניהול נכסים גם דואגת לאיסוף התשלום וגם עושה שימוש מושכל ונכון בכספים האלה, בצורה אובייקטיבית ונכונה שמתאימה לכל הדיירים.

כאשר יש חברה שמנהלת בניין משרדים הרי שכל חברה שהיא דייר בבניין תוכל לקבל את שירותי התחזוקה והאחזקה שמתאימים ונכונים לה על פי גודל המשרדים שלה או המהות שלהם והחברה תנהל בצורה שווה והוגנת את השטחים הציבוריים והמשותפים של כלל הדיירים – טיפול ותחזוקה של המעלית והחניון, הפעלת עמדת קבלה בכניסה, שכירת שירותים של חברת ביטחון ואבטחה ועוד. דיירי הבניין יתפנו ולא יצטרכו להתעסק בנושאים אלה וזה לכשעצמו יתרון גדול מאד.

לבחור נכון את חברת הניהול

חשוב מאד לבחור חברה לניהול נכסים שיש לה ידע, ותק וניסיון רבים ככל האפשר בתחום ואפשר יהיה להתבסס על ניסיון זה כאשר פונים לחברה ומבררים אודות שכירות השירותים שלה. עובדי החברה עובדים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ואפשר יהיה להזמין אותם לשירותי תחזוקה שוטפת או טיפולים נקודתיים בכל פעם שיהיה בזה צורך.

המעקב אחרי מועדי הבדיקות השגרתיות יתבצע על ידי חברת הניהול ובעצם אפשר לומר שכל מה שיהיה קשור בתחזוקת הבניין לא יהיה מעניינם של הדיירים, בין אם מדובר בבניין מגורים ובין אם יהיה מדובר בבניין עסקים. יש חשיבות לכך שאנשי מקצוע יטפלו בבניין מכל ההיבטים שלו ולא אנשים שפחות בקיאים בתחום ולא תמיד יידעו מה לעשות או עם מי ליצור קשר. הניסיון הוא שיקול מכריע והוא מה שעזור לקבל את ההחלטה.