ערך הדירה נקבע בהתאם לפרמטרים שונים שאינם קשורים קשר ישיר לגודל הדירה וכן המצב התכנוני של הדירה. כל הפרמטרים הקובעים את עליית ערך הדירה- בכתבה לפניכם.

גורמים שונים משפיעים על ערך הדירה

ישנם גורמים שונים המשפיעים על ערך הדירה ובין היתר מיקום הנכס. למיקום של הנכס יש השפעה ישירה על ערך הדירה- ככל שהמקום נחשב אטרקטיבי יותר, כך הערך עולה. נוסף על זאת, גורמים כמו מעלית בבניין עשויים לעלות את ערך הדירה, בייחוד אם הדירה ממוקמת בקומה גבוהה.

כך לדוגמא, מבוגרים המעוניינים לחפש דירה למגורים יעדיפו להתגורר בדירה עם מעלית בשל נוחות. לעיתים יהיה משתלם לדיירים להתקין מעלית במטרה להעלות את ערך הדירה. במידה ויש רצון להתקין מעלית, ההמלצה היא לפנות  לחברה מקצועית שזה תחום ההתמחות שלה – החברה תבצע הערכה כללית ותדאג לכל האישורים הדרושים.

מעלית

בשנים האחרונות לא ניתן למצוא בניינים ללא מעלית, זאת בניגוד לעבר אז בניינים רבים לא כללו מעלית, דבר אשר השפיע מאוד על ערך הדירה.

בבנייה ישנה יש הבדל משמעותי בין בניין עם מעלית לבין בניין ללא מעלית, דבר אשר עשוי להשפיע על המחיר. בניין עם מעלית נחשב יקר יותר, ואילו בבניין ללא מעלית ייתכן כי הדיירים יהיו מעוניינים להוסיף מעלית. אין ספק כי תוספת של מעלית תעלה את ערך הדירה.

חניה תת קרקעית

חנייה גם מעלה את ערך הדירה, כאשר חנייה תת קרקעית נחשבת יקרה יותר. בבניינים רבים יש מצוקת חנייה באזור ובאזור עם חנייה תת קרקעית, מחיר ערך הדירה יעלה.

כביש ראשי קרוב

קרבה לכביש ראשי נחשבת לפרמטר חיובי המעלה את ערך הדירה, אך זאת תלוי במקום. במרבית הדירות המחיר עלה בשל גישה חדשה לכביש, אך אם הדירה צמודה מדי לכביש, הרי השיפור מקוזז אודות לצפיפות והרעש. הימצאות של כביש ראשי בסביבת הדירה, מעלה את ערך הדירה בשל האפשרות הנוחה להגיע במהירות ממקום אחד לאחר ללא צורך בהמתנה רבה.

חימום תת רצפתי

גם מערכת חימום תת רצפתית חכמה מעלה את ערך הדירה. בדירות בהן יש חימום רצפתי הנחשב מתקדם במיוחד, ניתן לראות עלייה בהתאם של ערך הדירה.

קרבה לתחבורה ציבורית

קרבה לתחבורה ציבורית מעלה את שווי הדירה. במקרים בהם יש גישה נוחה לצירי תחבורה ארציים ומרכזיים וכן קרבה לתחבורה ציבורית, ערך הדירה עולה.

מאפייני סביבת המגורים

נוסף על זאת, גם למאפיינים של סביבת המגורים יש השפעה על ערך הדירה. כאשר הדירה ממוקמת באזור שווה במיוחד, הרי הדירה תהיה יקרה יותר בהשוואה לדירה הנמצאת באזור בו יש פשיעה רבה. יתרה מכך, גם רמת התחזוקה של הבניין משפיעה על ערך הדירה- דיירים רוצים לגור בסביבה מטופחת הכוללת לובי מרווח ומעלית וחנייה צמודה.