פעילויות בתחום נדל"ן

פעילויות בתחום נדל"ן

נדל"ן

פעילות בתחום נדל"ן היא ענפה מאד וכל אדם על פי היכולות הכלכליות שלו מבצע בחייו עסקה אחת או כמה עסקאות נדל"ן. יש מי שרוכש דירה למגורים בסביבה האהובה עליו ועל פי הגודל של הדירה הנחוץ לו. זו יכולה להיות דירה שלושה חדרים שמתאימה בעיקר לזוגות צעירים או לרווקים. אחרים רוכשים דירות גדולות יותר אם הם כבר משפחות עם ילדים, ארבעה, חמישה או שישה חדרים. אחת המגמות המשמעותיות בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן בישראל היא רכישה של דירות גן שיש בהן בנוסף לכמות החדרים גם חצר גדולה שעשויה לשמש למשחק, לגינה, לגידול ירקות ועוד. או לחלופין דירה גדולה שיש בה מרפסות גדולות או גג כדי להעניק מרחבים לכל בני המשפחה. שינוי זה החל בעיקר לאחר מגפת הקורונה והימים הארוכים שבהם בני המשפחה היו בסגר ודבר זה הקשה מאד על ההתנהלות בתוך הבתים.

מי שיש ברשותו נכס וזקוק לסכום כסף מידי בודק מה זה משכנתא הפוכה ואם התנאים נראים לו, הוא מקבל מהבנק או מחברת הביטוח סכום כסף משמעותי באופן חד פעמי או כקצבה חודשית. אופציה זו מסייעת לבעלי נכסים רבים הזקוקים לממון, כך הם שומרים על נכס נדל"ן וגם מקבלים את הסכום לו הם זקוקים. אופציה זו היא הרבה יותר נוחה מאשר למכור את הדירה ולעבור לגור בשכירות. כיוון שזוהי מגבלה לאור הסיכויים למעברי דירות לעיתים תכופות על פי הגחמות של בעל הנכס, גורם לחוסר יציבות ואינו מתאים לאנשים מבוגרים.

רכישה של נדל"ן להשקעה

מי שיש ברשותו כספים בוחן את האפשרות של רכישת נדל"ן להשקעה ויש לכך כמה דרכים. אם מדובר בדירה שמיועדת להשכרה כדי ליצור הכנסה פאסיבית, חשוב לחפש דירה במיקום מעולה בסביבת מגורים שיש בה דרישה לדירות בשכירות. הגודל האידאלי הוא בין 4-2 חדרים וזאת בהתאם ליכולות הכספיות של כל משקיע. לרבים מהם יש סכום ראשוני עבור קניית דירה ואת היתרה הם משלימים באמצעות משכנתא. קו החשיבה הוא שההכנסה מהשכירות תכסה פחות או יותר את גובה המשכנתא בכל חודש.

רכישת נדל"ן בחו"ל

אפשרות נוספת היא קנייה של נדל"ן בחו"ל. לישראלים מוצעות הרבה מאד אפשרויות במדינות שונות מעבר לים. יש מקרים שבהם הם טסים למיקומים הללו כדי לראות אותם טרם קבת ההחלטה ויש מקרים אחרים שבהם הם בוחנים את כל המעטפת ובהתאם לכך מקבלים החלטה לכאן או לכאן.

הביטחון הכלכלי

העובדה שיש לאדם נכס נדל"ן שהוא משכיר הוא עבורו ביטחון כלכלי. לדירות ולבתים יש תמיד ביקוש ולכן אם בעל הנכס ירצה למכור אותו, זו עסקה שהיא תמיד אפשרית. התחלות הבנייה בישראל הן מועטות לעומת הצורך של האוכלוסייה שגדלה כל הזמן ולכן ברוב המקרים אפשר יהיה למכור את הנכס במחיר טוב ותוך פרק זמן קצר יחסית לממש אותו.