קניית דירה – מה חשוב לבדוק / לדעת – כל הפרטים כאן:

כמו בכל דבר בפרט כאן רכישת דירה תחייב אתכם בביצוע בדיקות מקדימות שהן לא רק נראות הדירה אלא הרבה מעבר לכך. רוצים לחתום על ההסכם ולא יכולים לחכות ולו רגע אחד נוסף? עצרו רגע, בדיוק כאן אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא ורק אחר כך לחשב את מסלול הקנייה שלכם מחדש.

איך קונים בית יד שנייה ומה חשוב לדעת לפני?

כפי שהבנתם, כשמדברים על רכישת דירה יד שנייה או יד ראשונה מדברים על עסקה חשובה ביותר שמצריכה חתימה על הסכם אבל בו זמנית בדיקות וכל מה שלא יגרום לכם לחרטה לאחר החתימה.

הבדיקה הראשונית תצריך מכם לבדוק את בעלי הזכויות מהם תרכשו את הנכס. טרם ההתקשרות והחוזה יש לבדוק מול עורך דין ובו זמנית גם מול חברת התיווך כי אכן זהותו של המוכר מוכרת והוא אכן בעל הזכויות. זה חשוב כי אם תחתמו על נכס שהוא לא של המוכר ואינו רשום בטאבו אתם לבטח יודעים אילו בעיות עלולות להמתין לכם מעבר לפינה.

החלק הנוסף הקשור בבדיקת נכס טרם קנייתו הוא איתור נזילות בין שקיים חשד ובין שלא. כאמור, דירה מחייבת בדיקה יסודית הן במרחב החיצוני והן במרחב הפנימי שלה ולמה? בעיקר כדי להיות סמוכים ובטוחים שאתם לא קונים "חתול בשק".

כחלק מבדיקה הנדסית יבוצעו בדירה בדיקה על ידי טובי בעלי המקצוע שיוודאו יחד אתכם כי התכנונים נכונים, אין ליקוי בנייה, אין שינוי מבנה בר סכנה, החשמל תקין ומצב הנזילות והרטיבות אינו קיים.

קנייה של בית באמצעות משכנתא – מזה אישור משכנתא?

אחד הדברים החשובים ביותר שיכולים לסייע למימוש החסר בהון העצמי זה עניין האישור העקרוני של המשכנתא. אישור זה הוא למעשה אישור שאותו תדרשו מהבנק ובו הם מסכימים עם גובה ההלוואה ורק לאחר מכן תוכלו לתקשר עם חוזה הרכישה.

בגדול, משמעות האישור הנ"ל הוא שהבנק מאשר להעמיד לכם הלוואה למימון הדירה וזאת על סמך מידע שקיבל ומסמכים המעידים על מצבכם- הכול גם בנגישות לנהלים של הבנק. יש מצבים שבהם אפשר לקבל את האישור בצורה מהירה ולזה יש לצרף שלושה חודשים של עבודה, תדפיסי מצב חשבון, נוסח טאבו לרבות אישור מטעם מנהל המקרקעין.

במעמד זה חשוב לציין את האחוז של המימון שנגזר בהתאם לרכישתכם. האם מדובר בנכס חדש או שאולי אתם משפרי דיור או משקיעים? מטעם הדברים הללו יחליט הבנק כיצד ואיך להקטין את הסיכון ולהעניק לכם את ההלוואה וכן לקבוע את ההחזרים בהתאם.

מיותר לציין כי טרם הרכישה יהיה עליכם לבדוק שוב את ההון העצמי שלכם והאם בסופו של הסכום המשלמים של ההלוואה מספק כדי להתמזג עם ההון ולתת לכם את מה שאתם צריכים טרם החתימה על הרכישה.