רכישת נכס או בית היא התחייבות לטווח הארוך ולכן חשוב לבדוק מספר פרמטרים שיאפשרו לכם להיות בטוחים שהגעתם להחלטה הנכונה. אז איך יודעים שמצאתם את הבית המתאים? – הכינו רשימת צרכים ורצונות שיהיו תואמים לאורח החיים שלכם. תהליך בחירת הבית לרוב לוקח זמן אך ישנם מספר דברים שניתן לעשות שיקצרו את התהליך ויהפכו אותו ליותר קל. יכול להיות שלא תצליחו למצוא בית שעונה על כל הפרמטרים שלכם, אך רשימה מסוגרת בהחלט תסייע לכם למצוא את בית הנכון עבורכם.

בחינת סדרי העדיפויות-  מיקום הבית

כאשר מחפשים את הבית האידיאלי במרבית מן המקרים, מה שיהיה הפרמטר המכריע הוא המיקום הפיזי של הבית. אם אתם רוכשים בית יד שנייה, יכול להיות שיהיה בו סלון גדול כפי שרציתם, מרפסת עם ריצוף חוץ משגע או מטבח מאובזר אבל אם הוא ממוקם באזור לא אידיאלי, כנראה שלא תבחרו לרכוש את הבית. המיקום הנכון יכול גם להגדיל את שוויו של הבית לאורך השנים וזה בהחלט פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון.

איך מחפשים בית?

החיפוש יכול להתחיל באינטרנט וזה יאפשר לכם לראות בתים פוטנציאליים לרכישה באזורים המבוקשים. כך תוכלו לבצע צמצום של הבתים שאתם באמת מעוניינים בהם ולחסוך את הזמן של ביקור מיותר בכל אחד מהם. ישנם לא מעט משאבים כיום שניתן להשתמש בהם על מנת למצוא נכסי נדל"ן זמינים לרכישה בין אם מדובר בבית חדש או בנכס יד שנייה. אתרים שונים מציעים גם את האפשרות של סינון על פי פרמטרים מסוימים ואף קבלת התראות במידה ועולה נכס חדש שעונה על אותם פרמטרים שהגדרתם. יש באפשרותכם כמובן גם לפנות אל סוכן נדל"ן שיידע לחפש עבורכם בית שיתאים במיוחד עבור הצרכים שציינתם בפניו.

בדיקת הבית לפני רכישה

כאשר אתם הולכים לבדוק בתים, עליכם לבצע מספר בדיקות חשובות על מנת להיות בטוחים שאתם נכנסים לתהליך עם עיניים פקוחות. בחנו את הבית עבור תיקונים אפשריים שתיאלצו לבצע, עלו על הגג וודאו שאין נזקים שדורשים תיקון מיידי, וודאו שהחלונות בבית נפתחים בקלות ובדקו את מערכת החימום והקירור בבית.  וודאו שלא מופיעים סימנים ברורים של נזקי מים או דליפות בצנרת ושימו לב לריחות לא סימפטיים שעלולים להצביע על התפתחות של עובש בקירות.

בית חדש או יד שנייה?

לכל אחד מסוגי הבתים ישנם יתרונות וחסרונות אך הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לאורח החיים שלכם ולאפשרויות המימון שלכם עבור הרכישה. כאשר רוכשים בית יד שנייה, כנראה שתצטרכו להשקיע יותר כספים בתחזוקה ושיפוץ של הבית. עם זאת, בתים יד שנייה יכולים להיות אידיאלים עבור אנשים המעוניינים להתמקם באזורים שקיימת בהם כבר קהילה מבוססת ואזור שמבחינה כלכלית כבר נחשב למפותח. בתים חדשים לעומת זאת ידרשו מכם פחות זמן עבודה ועלויות וזה רלוונטי לא רק לתקופת המעבר לבית אלא גם לשנים קדימה שכן ככל שהבית שנבנה חדש יותר, כך יעבור זמן עד שתדרשו לבצע בו תיקונים.