ככל שהשנים עוברות, כך גם משתנות שיטות הבנייה. הצטרפו אלינו לסקירה מעניינת בה תקבלו תשובות לשאלות פופולאריות כמו, איך בנו פעם? איך בונים היום? והאם יש שיטת בנייה מועדפת?
מוכנים? אנחנו מתחילים!

בואו נדבר על שיטות בנייה מסורתיות

יש כמה שיטות כאלה. נכיר את חלקן:

בנייה באדמה – יש שימוש באדמה כחומר גלם מרכזי. שימוש בשיטה הזו מבוצע בעיקר באזורים עניים. מדובר על אחת משיטות הבנייה העתיקות ביותר. כיום, מי שבוחר לבנות בשיטה הזו, בדרך כלל עושה בגלל היתרונות האקולוגיים המשמעותיים שיש בה.

בנייה מעץ – היא נפוצה מאוד בעיקר באזורים מיוערים. יש שימוש בקורות ועמודים שעשויים מחלקים מנוסרים של גזעי עצים.

יש לה כמה יתרונות והם: מהירות ומחיר נמוך. כמו כן, היא נחשבת גם לירוקה. החסרונות הם: בלאי וסכנת שריפה.

-בנייה מלבנים – מדובר על שיטת בנייה מסורתית. יש שימוש באבן, בשיש, בחימר או בתערובות ותרכובות כמו סיליקט או בטון. יש לה כמה יתרונות והם: עמידות גבוהה וכמו כן היא נחשבת אקולוגית. מבחינת חסרונות, בהשוואה לבניה המודרנית, יש לה עמידות נמוכה יותר.

בנייה קונבנציונאליות

מדובר על שיטת בנייה פופולארית בארץ. יש שימוש בבטון מזוין לבניית השלד. חומרי הבנייה בהם עושים שימוש הם חול ומלט. יש לה יתרונות כמו, עלות נמוכה בהשוואה לשיטות בנייה אחרות, זמינות גבוהה של חומרי הבנייה, גמישות. מבחינת חסרונות, מדובר על שיטת בנייה איטית יחסית בהשוואה לשיטות מודרניות יותר, בידוד ברמה נמוכה.

בנייה טרומית

שיטת בנייה שעושה שימוש באלמנטים תעשייתיים. אלו אלמנטים שמיוצרים במפעל ומובאים לאתר הבנייה ובו הם מורכבים. יש יתרונות כמו, עלות נמוכה של תהליך הבנייה, מהירות הבנייה. מבחינת חסרונות, יכולות להיות בעיות רטיבות עקב חיבור האלמנטים השונים.

בנייה קלה

הכירו את שיטת הבניה הקלה. השלד עשוי אלומיניום או פלדה. כמו כן, יש שימוש גם בחומר מוקצף שתורם לרמות בידוד גבוהות. החלקים מיוצרים במפעל ומורכבים בשטח. יש יתרונות כמו, משך זמן הבנייה שהינו קצר משמעותית בהשוואה לבנייה קונבנציונאלית, אין פסולת רבה ואבק (נחשבת לשיטת בנייה ידידותית וגם ירוקה), אפשר לבנות גם מבנים זמניים (אין בעיה לפרק את המבנים ולבנות מחדש במיקום אחר).

בנייה מודולרית

מדובר על מבנים שעשויים פנל אלומיניום מבודד. אפשר לבנות אותם בבניה עצמית או באמצעות מתקין מקצועי. אגב, הבנייה המודולרית היא סוג של בנייה קלה. אפשר להשתמש במבנים מודולריים לכל מיני מטרות. לדוגמה, בנייה של חדר עבודה, בנייה של מחסן בגינה, סגירת מרפסת, תוספת חדר ועוד.

האם יש שיטת בנייה מועדפת?

כמובן שיש עדיפות בבחירת שיטות בנייה ירוקות ומהירות. העניין הוא שיש קושי במציאת אנשי מקצוע מיומנים שיבצעו את העבודה. בישראל, אנו רואים שעדיין יש העדפה לשיטת בנייה קונבנציונלית. מה שכן, יכול להיות שבשנים הבאות, נוכל לראות שינויים גדולים ודווקא העדפה לשיטות בנייה אחרות כמו בנייה קלה.