החדשנות בענף הנדל"ן יכולה להגיע לעתים מכיוונים מפתיעים למדי: מתברר, שההמצאות החדשניות ביותר עושות שימוש דווקא במשאבים העתיקים ביותר – כאשר מטרת העל היא לשמור על כדור הארץ ועל איכות הסביבה. מערכות ייחודיות של פאנלים סולאריים, המותקנות על גגות של בניינים חדשים, יכולות להשתמש באנרגיית אור של השמש ולהמיר אותה לחשמל. ההתקנה יכולה להיות משתלמת במיוחד עבור בעליה של המערכת, הן בהיבט הפרקטי היום יומי והן בהיבט הכלכלי.

מה זה מערכת סולארית ביתית ועבור מי היא שימושית?

ניתן להתקין מערכות סולאריות ביתיות (קראו על זה כאן) על גגות של בתי קרקע, כשהמטרה היא לאפשר לאותו הבית לייצר לעצמו את האנרגיה הנדרשת, לצורך שימוש בחשמל ככל שבני הבית זקוקים לכך. על הגג עצמו  מותקנים פאנלים ש"יודעים" לקלוט אנרגיה מהשמש ולהפוך אותה לאנרגיית חשמל מתחדשת, באמצעות ממיר ייחודי.

כיצד אפשר להשתמש בטכנולוגיה החדשנית ולהפוך אותה למערכת מניבה כלכלית?

בנוסף לשימוש העצמי בחשמל המופק בדרך זו, בעליה של מערכת סולארית ביתית יכולים גם למכור את החשמל המיוצר ולהפוך את המערכת למניבה – גם בהיבט הכלכלי:

  1. המערכת יכולה להניב רווחים של אלפי שקלים בשנה: החשמל המופק ממנה משמש את צרכי הבית, כאשר האנרגיה העודפת המופקת באמצעותה – מוזרמת ונמכרת לחברת החשמל, ששולחת זיכוי לבעליה של המערכת בעבור האנרגיה שהופקה בזכותם.
  2. בעליה של המערכת פטורים מן החובה לדווח על ההכנסה שהם מייצרים בעזרת המערכת, עד לתקרת הכנסה של אלפי שקלים בכל שנה.
  3. אין צורך לנהל חשבונות בספרים בעקבות ההכנסה, לכן ניהול תהליך מכירת החשמל הוא פשוט יחסית.

כיצד מותקנת המערכת והאם כל אחד יכול לעשות את זה?

הבדיקות המקדימות טרם התקנת מערכת סולארית על גג הבית, הן אלה שיאפשרו את בטיחות ההפעלה שלה ואת האפקטיביות שלה, זוהי הסיבה שחובה לוודא כי הבית שבעליו מעוניינים להתקין בו את המערכת, אכן מתאים לצורך העניין – או ליתר דיוק הגג שלו.

הגג עצמו חייב לפנות לכיוון דרום על מנת שהמערכת תוכל לקלוט בצורה מיטבית את אנרגיית השמש ולעשות את העבודה שלה, נוסף על בדיקת בטיחות של מהנדס ותכנון מדוקדק לכל אורך הדרך.

חשוב מאוד שלא לנסות ולהתקין מערכת כזאת באופן עצמאי, אלא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים שזוהי מומחיותם. בהנחה שהבדיקות תקינות והגג נמצא כמתאים, אפשר יהיה להתקין את המערכת.

מדוע הפכה המערכת הסולארית הביתית לפופולרית כל כך?

מלבד היתרונות הכלכליים הרבים הקיימים במערכות סולאריות המותקנות על בתים פרטיים, האנרגיה המופקת באמצעותם נחשבת לירוקה, כלומר לכזאת שאינה מזהמת את הסביבה. בנוסף, ככל שהשימוש באנרגיה כזאת שנחשבת לאנרגיה מתחדשת – כיוון שהיא מגיעה ממשאבים טבעיים, כלומר מהשמש – יגדל, כך בסופו של דבר ניתן יהיה להוריד את מחירי החשמל, לטובת כל אזרחי המדינה.

המודעות הסביבתית וכמובן הרווח הכלכלי המשתלם, הם אלו שגורמים לאנשים רבים לבחור להתקין פאנלים סולארים על גגות הבתים שלהם ולהתקדם לטכנולוגיה החדשנית הזאת.