עומדים לרכוש דירה חדשה? רוצים להפחית את הסיכונים ולוודא שאתם מתנהלים נכון? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לרכוש דירה ולצלוח את המשימה בשלום.

 

לפני רכישת דירה – הגדירו תקציב ברור מראש

זה נכון, כולנו רוצים בית פרטי עם בריכה ויחידת דיור להשכרה, אך מה לעשות שרובנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרכוש נכס כזה. לכן, לפני שאתם ממהרים ליצור קשר עם מתווך או איש מכירות, הגדירו מראש את התקציב שאתם יכולים להקצות לרכישת הנכס. הכלל הוא פשוט, אנחנו מעדיפים שתקנו דירה צנועה במחיר צנוע, ושלא תקנו נכס שלא תוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא שלו. בדקו מראש את החזרי המשכנתא והאם ההון האנושי שלכם בכלל מספיק לטובת המקדמה שאתם צריכים לשלם מראש.

בצעו בדק בית לפני רכישת דירה

זה לא משנה אם אתם רוכשים דירה יד 2 או דירה חדשה מקבלן, אנחנו ממליצים לכם מאד לעשות בדק בית. בדק בית היא בדיקה שמבצע מומחה בתחום ותפקידה לבדוק את תקינות המערכות השונות בבית, החל מאיכות הבנייה עצמה ועד לתקינות המערכות השונות, כמו האינסטלציה, החשמל והביוב. למה זה מומלץ? מכיוון שאנחנו לא רוצים שתכניסו ראש בריא למיטה חולה, במיוחד כשמדובר בדירה ישנה. רק כדי לסבר את האוזן, אם בנכס שאתם רוכשים יש תקלה בביוב, אל תתפלאו שזמן קצר לאחר שתכנסו לנכס תצטרכו להזמין שירותי ביובית על מנת לתקן את התקלה ולהוציא כספים שלא ציפיתם שתוציאו.

נהלו משא ומתן בתבונה

לכל דירה יש את מחיר השיווק שלה, שהוא למעשה המחיר הראשונה שהמוכר מציע וממנו תמיד הוא מוכן לרדת. ניתן לומר באופן כללי שמוכרים מוכנים לרדת במחיר בשיעור של בין 10%-5%, סכום לא מבוטל בכלל ולא משנה מה המחיר של הדירה. לכן, לא משנה כמה אתם מתלהבים מהנכס וכמה אתם חוששים שמישהו אחר יחטוף לכם אותו מהידיים, נהלו משא ומתן ונסו להוריד את המחיר. יתכן שבמהלך המשא ומתן הקונים יעשו קצת שרירים ויגידו לכם או למתווך שאין סיכוי לעסקה, אל תתרשמו מזה ותעמדו על שלכם. אגב, סביר להניח שגם המוכרים יעריכו אתכם יותר ויבינו שיש להם פה עסק עם לקוחות לא פראיירים בלבד.

תיווך זו לא מילה גסה

האמת היא שרובנו לא אוהבים לרכוש דירה דרך מתווכים, תמיד יש לנו את התחושה שעובדים עלינו ועושים עלינו סיבוב. לא פעם זה נכון, אך האמת היא שתיווך יכול להיות פתרון לא רע בכלל עבורכם, בטח אם אתם אנשים עובדים שאין להם זמן ואנרגיות להשקיע בחיפושים. הגדירו למתווך מראש מה הצרכים שלכם מהנכס החדש ובקשו ממנו לחפש לכם נכסים שעונים על התקציב שלכם, על מנת שלא תחרגו ממנו. כמובן שלפני שאתם סוגרים עם המתווך בדקו מראש כמה אחוזים הוא גובה על השירות שלו מהמכירה, רוב המתווכים גובים בין 2%-1.5% מעלות הנכס.

חפשו מידע על השכונה

מצאתם נכס שאתם אוהבים? נכנסים לטיוטת חוזה? זה הזמן לעצור רגע וללמוד מעט על השכונה שאתם הולכים לגור בה ולוודא שהיא עונה על הצרכים שלכם. לדוגמא, אם יש לכם ילדים שנמצאים במסגרות של גנים ובתי ספר, זה הזמן לבדוק שיש כאלה בקרבת מקום. בררו מה סוג האוכלוסיה שגרה בשכונה, חתך הגילאים וכמובן בדקו כמה אתם הולכים לשלם על ארנונה וועד בית. במידה ואתם מזהים שהשכונה לא הולכת לענות על הצרכים שלכם או שהארנונה יקרה מידי, למרות ההתלהבות, אנחנו ממליצים לכם להמשיך בחיפושים אחר נכס אחר.