נכס מסחרי הוא סוג של נדל"ן המשמש למטרות כגון קמעונאות, שטחי משרדים ומחסנים. נכסים אלו מושכרים לרוב לעסקים לשימוש כמטה, חנויות או סוגים אחרים של עסקים. לעתים קרובות קל לזהות נכסים מסחריים מכיוון שיש להם מטרה ושימוש מובהקים. לדוגמה, נכסים קמעונאיים ממוקמים לרוב ליד מרכזי קניות או קניונים. חללי משרדים ממוקמים לרוב במרכז העיר. מחסנים נמצאים בדרך כלל בפאתי העיר.

כאשר קונים נכס מסחרי להשבחה יהיה כדי לשפץ אותו להשקיע בו לפני מכירתו על מנת להעלות את שווי הנכס. שיפוץ נכס מסחרי לצורך העלאת השווי לא דומה לנכס פרטי כמו דירת מגורים למשל, הוא דורש יותר השקעה ויותר מחשבה, אך זה שווה את זה כי כך גם ערך הנכס יעלה את שוויו. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להעלות את שווי הנכס באמצעות שיפוץ.

מעליות ומדרגות נעות

תוספת של מעליות ומדרגות נעות לנכס מסחרי מעלות את ערך השווי של הנכס, לכן במידה ואין מעלית בנכס בכלל או אם יש מעלית אחת בנכס להשקעה יהיה שווה להוסיף מעלית נוספת או אפילו מדרגות נעות. זאת השקעה משתלמת מפני שההוצאה עבור הוספת מעלית קטנה יותר מעליית ערך הנכס לאחר מכן, כך שההשקעה תכוסה. יחד עם זאת, מעליות יהפכו את הנכס המסחרי לנגיש יותר שזה גם דבר חשוב בפני עצמו וגם מעלה את שווי הנכס המסחרי להשקעה.

פרקטים

פרקט הוא דרך נוספת להעלות את שווי הנכס, לרוב ובעיקר אם מדובר בבניין ישן, הריצוף מלוכלך ושבור או שאפילו חסר רובה בין המרצפות. פרקט יעשה עבורכם את העבודה, הוא גם יעניק מראה חדש ורענן לנכס והתקנה שלו מהירה ויעילה יותר מאשר לחדש את כל הריצוף בבניין. ככל שהפרקט יהיה איכותי ויוקרתי יותר כמו פרקט פישבון כך ערך הכנס יעלה, זה תקף גם לנכסים מסחריים כמו משרדים, שטחי מסחר וכו' וגם בדירות מגורים להשקעה.

מטבח

שיפוץ מטבח או שדרוג מטבח הוא שיפוץ שמחזיר את ההשקעה עליו ואף מעלה את שווי הכנס, בין אם מדובר בבניין משרדים ואופן ספייס ובין אם מדובר בדירות מגורים להשקעה.

לובי

שטח הכניסה לנכס המסחרי במיוחד אם מדובר בבניין משרדיים או אפילו בנכס מסחרי כמו קניון. הלובי מספק את הרושם הראשוני כאשר אנו מגיעים לבניין. בעזרת שיפוץ ועיצוב פנים נכון אפשר להעלות את שווי הנכס מחד ולספק בניין מרשים וראוי מאידך.

לסיכום

אם אתם מעוניינים לרכוש נכס מסחרי להשקעה או מעוניינים לשפץ אחד כזה, תוכלו להעלות את ערך השווי שלו גם בעזרת כמה פעולות פשוטות ולאו דווקא באמצעות שיפוץ מסיבי של הרחבת שטח, הריסה או שינוי היסודות. לפעמים מספיק לרענן את הנכס על ידי שדרוגים קטנים שיעניקו לכם ולקונה הרבה יותר.