רכישה של דירה היא ללא ספק אחד הצעדים המשמעותיים שאתם תעשו בחיים שלכם ולכן אין מקום לטעויות. לשם כך, יצרנו בעבורכם 5 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לכם לדעת שאתם סוגרים את העסקה הנכונה. סקרנים? הצטרפו אלינו לכתבה שהיא בגדר חובה לכל מי שרוצה לרכוש דירה בשנה הקרובה!

בררו מיהו הבעלים הרשמי של השטח אצל רשם המקרקעין

בכדי למנוע עוגמת נפש ולהבטיח את הצלחת העסקה, כדאי לבדוק אצל רשם המקרקעין מיהו הבעלים החוקי של הקרקע אשר מיועדת לבנייה. כלומר, אם אתם קונים דירה על הנייר, בררו כי מי שמתקשר איתכם לביצוע העסקה הוא אכן מחזיק הזכויות על הקרקע וכי אין כל בעיה עם העברת הבעלות העלייה לאחר השלמת הבנייה. שימו לב לכל הערה ואל תתביישו להיוועץ עם איש מקצוע אשר יעזור לכם עם עניינים חשובים כאלו.

בצעו הערכה מקצועית של השווי של הדירה לפני סגירת עסקה

על אף שרכישה של דירה הוא לא אקט אמוציונלי, אין ספק שרבים מאיתנו יכולים להתאהב בדירה ולשלם סכום אשר עולה על השווי האובייקטיבי שלה בשוק. לכן, מומלץ להתייעץ עם שמאים אשר הינם נטולי אינטרסים ולברר איתם האם מדובר בעסקה טובה. נסו לא ללכת שולל אחר אזורים שאולי טרנדים כרגע או אשר יש להם שם טוב ובצעו מחקר שוק של השכונה שבה נמצאת הדירה שלכם.  

בדקו שאתם מתקשרים עם קבלן רשום מן השורה הראשונה

בחירה להתקשר עם קבלן איכותי לפני רכישה של דירה חדשה וביצוע כמה בדיקות בסיסיות, מהוות התחלה של כל עסקה מוצלחת. בדקו שאתם סוגרים חוזה עם קבלן אשר יש לו מוניטין איכותי ואשר הוא רשום בפנקס הקבלנים המורשים של מדינת ישראל. רישום של קבלן רשום הינו תהליך שכל קבלן אשר מכבד את עצמו כבר עשה וניתן להגיע לרשימה המלאה בקלות על ידי חיפוש ברשת.  

שימו לב למצב התשתיות של הדירה הבאה שלכם 

כולנו יודעים ששיפוצים קטנים ניתן לעשות באופן פשוט יחסית ובעידן ה- DIY לא חייבים להיות הנדימנים כדי להשיג מראה מנצח. יחד עם זאת, בכל הנוגע לתשתיות, הדבר דורש בדיקה מעמיקה. שימו לב מה מצב תשתיות החשמל בנכס הבא שלכם, איך תשתיות המים והביוב מתנהגות, כמו גם תשתיות הגז שבמבנה.  

התייעצו עם מתווכים מוסמכים אשר מכירים את השכונה

לפני שאתם סוגרים עסקה, חשוב להתייעץ עם מתווכים מוסמכים אודות האזור, השכונה וההיסטוריה של העסקאות של דירות דומות אשר נמכרו לאחרונה בבניין. מתווכים מקומיים אשר יש להם ידע אישי והיכרות עם הנפשות הפועלות באזור, יוכלו לכוון אתכם באופן מקצועי ולוודא שאתם סוגרים עסקה שתהיה טובה גם לצד שלכם וגם לצד אשר מוכר את הנכס.