מכירת דירה יכולה להיות תהליך מורכב. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון, אבל אחד החשובים ביותר הוא, הנושא של הערכת שווי הדירה לפני מכירתה. לרוב, יהיה מומלץ לקבל סיוע של שמאי מקרקעין טרם פרסום המכירה בלוחות המודעות האינטרנטיים.

ישנם 4 גורמים עיקריים שבאים בחשבון כאשר קובעים את המחיר של הדירה שלכם: 1) שווי השוק של הנכס. 2) מצב הנכס. 3) המיקום הגאוגרפי של הנכס. 4) האם הנכס עבר או לא עבר שיפוץ, ואם כן, איזה סוג שיפוץ. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון קרבה לשירותים ציבוריים, בתי ספר, קופות חולים, סוג האוכלוסייה המתגוררת באזור ועוד.

כל מה שצריך לדעת על הערכת שווי דירה לפני מכירה

חשוב לדעת את שווי השוק של הבית שלכם לפני מכירתו, כי זה יכול לעזור לכם לקבוע כמה אתם צריכים לגבות עבור הנכס שלכם. הערכת שווי דירה לפני מכירתה היא משימה לא פשוטה שדורשת הרבה זמן ומאמץ.

כדי לברר זאת, יהיה חשוב לבדוק באינטרנט מה מחיר השוק לדירה כמו שלכם ובאזור שבו אתם מתגוררים. אפשר פשוט לחבור ללוחות המודעות האינטרנטיים ולגלות במהירות כמה השכנים שלכם באזור דורשים על דירותיהם.

פנייה לשמאי מקרקעין

צריכים לברר שווי דירה לפני מכירה? תוכלו לעשות זאת באמצעות פנייה לשמאי מקרקעין אשר יוכל לתת לכם הערכה גסה של שווי הדירה שלכם, או הערכה מדויקת יותר. זה יעזור לכם להחליט אם אתם רוצים למכור או לא, והאם כדאי או לא כדאי להתאמץ בשיפוץ הבית שלכם.

במובן זה, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות לפני מכירת דירה הוא לבצע בה בדיקת נכס ע"י שמאי. זה יעזור להראות לקונים פוטנציאליים שיש רצינות באוויר, שאתם לא סתם קבעתם מחיר כי התחשק לכם באיזה בוקר יום שלישי. לפני העסקת השמאי, כדאי להיות בטוחים שיש לכם הבנה טובה של מה אדם זה עושה וכיצד הוא יעזור לכם. כדאי גם להיות מודעים למה כרוך התהליך ומה תהיה העלות. אז בואו נדבר גם על זה.

מה תפקידו של שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע הנותן הערכת שווי עצמאית של נכס. שמאים נשכרים בדרך כלל על ידי מלווים, משקיעים ואנשים פרטיים כדי לעזור לקבוע את שווי השוק ההוגן של נכסים. כמו כן, שמאי מקרקעין עשוי לעבוד גם מטעמן של חברות הביטוח.

כמו כן, שמאים גם עוזרים לקבוע כמה כסף ניתן לחסוך על ידי מימון מחדש, מכירה או השכרה. לרוב, שמאי יבחן את הקרקע, המבנים והמבנים האחרים בנכס כדי להעריך את ערכו. הם גם יבחנו את ההכנסה הפוטנציאלית שניתן להפיק ממנו. תפקידו של שמאי יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות תפקידו ומיקומו. שמאי עבור נכס מסחרי למשל, עשוי להידרש להעריך נכסים באזורים שונים, לרבות הערכת הערך ההכנסתי של אותו נכס מסחרי. במילים אחרות, הוא יעריך עד כמה אותו נכס מסחרי משתלם מבחינה עסקית.

למציאת שמאי מקרקעין: https://www.appra.co.il/