עסקאות נדל"ן

אזרחים רבים אשר רואים את העלייה המתמדת במחיריהם של הנכסים, שוקלים לרכוש דירה למגורים או לחלופין למסלול של השקעה. יש אומנם התחלות בנייה בישראל אך הכמות שלהם מול הצורך במצב שבו כמות האוכלוסייה גדלה בקצב גבוה וגם תוחלת החיים עולה באופן משמעותי, אינה מספיקה. הנתונים הללו מדרבנים את הלקוחות והם בוחנים כמה וכמה אופציות לרכישת נכס. אם מדובר בנכס למגורים, ברוב המקרים הנטייה היא לרכוש בעיר שבה גרים ואפילו בשכונה המוכרת וזאת כדי להישאר בסביבה האהובה. בדרך זו זוגות צעירים רוכשים את דירתם הראשונה ומשפרי דיור רוכשים דירה גדולה יותר, לאור הרחבת המשפחה בשנים האחרונות.

כשמדובר על דירה להשקעה, הלקוח בוחן כמה וכמה אפשרויות כדי לבצע את העסקה הכדאית ביותר מבחינה כלכלית. כאשר קונים דירה על הנייר, המחיר שלה הוא בדרך כלל זול יותר, אך ממתינים פרק זמן של שנה או שנתיים עד שהדירה מוכנה לכניסה. בנוסף לכך יש אופציות אטרקטיביות של רכישת דירות בערים חדשות שגם בהן המחירים הם מופחתים אך ברור שבשני המקרים בהמשך הדרך המחירים יעלו באופן מהותי. הדרך הנכונה ביותר היא להתייעץ עם עורך דין מקרקעין כדי שהוא יבחן את האופציות הרלוונטיות וכך יהיה קל יותר לקבל החלטה.

בדיקת נתונים לגבי עסקאות נדל"ן

כאשר מדובר בנושא של עסקאות נדל"ן, הדבר כרוך בכסף רב. לכן בוחנים כמה וכמה נתונים הקשורים לאיכות הבנייה של יזם זה על פי מיזמים קודמים שהוא ביצע, החוסן הפיננסי של הקבלן, הימצאותו של בנק שמלווה את הפרויקט כך שהלקוח יקבל לאורך הדרך ערבויות בנקאית על פי התיקון לחוק המכר. לאחר שבוחנים את האופציות השונות, הלקוח מקבל החלטה באיזה מבנה הוא רוצה לרכוש דירה.

בחירה של דירה לרכישה

התכנון האדריכלי של כל בניין מגורים הוא שונה ולכן כל חברה קבלנית מציע מבחר אחר של דירות. יש דירות של 6-5-4-3-2 חדרים בשטחים שונים. בנוסף לכך יש דירות גן בגדלים שונים כמו 6-3 חדרים. הביקוש לדירות גן הוא גבוה מאד ובעיקר מאז מגפת הקורונה וזאת עקב הצורך של הילדים וגם של המבוגרים במרחבים, במיוחד בימים של סגר ושל בידוד.

בנוסף לכך אפשר לרכוש בקומות הגבוהות דירות של מיני פנטהאוז עם מרפסות גדולות וגם דירות פנטהאוז ענקיות בעלות מרפסות רחבות ידיים. הדירות הגדולות הללו ממוקמות על מחצית הקומה או על קומה שלמה.

בסיוע של עורך דין אשר בוחן באופן מעמיק את החוזה, חותמים על החוזה ומעבירים את התשלומים.

דירה להשקעה

לאורך כל השנים האחרונות חלה עלייה מתמדת ומשמעותית בשווי של הדירות בישראל ובמיוחד בערים הגדולות. לכן לקוחות רבים קונים דירה להשקעה ולאחר שהם מקבלים את המפתח הם מציעים את הדירה להשכרה. ברוב אזורי הביקוש יש משפחות רבות שמעוניינות לשכור דירה ולכן תוך פרק זמן קצר אפשר לחתום על חוזה שכירות וליהנות מהכנסה פאסיבית לאורך כל השנה.