רכישת דירה להשקעה נחשבת לאחד מאפיקי ההשקעה הבטוחים והרווחיים ביותר. מחירי הנדל"ן עולים בהתמדה, ומרבית נכסי הנדל"ן מניבים לאוחזים בהם תשואה נאה. עם זאת, דווקא בתקופה הזאת כדאי לבחור בשום שכל את ההשקעה הבאה. בשורות הבאות נעסוק ביתרונות של רכישת דירות למכירה בקריות ובכלל. היכן כדאי לקנות דירה להשקעה? מה צריך לבדוק לפני קניית דירה חדשה? האם לרכוש דירה באמצעות הון עצמי או משכנתא? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה

שאלת המיקום של הדירה להשקעה היא למעשה שאלת המפתח. כשרוכשים דירה להשקעה, הדבר החשוב ביותר שיש לבדוק הוא היחס בין ההשקעה לתשואה ושההשקעה תהיה מנכסים מניבים כמובן . מצד אחד, יש מקומות שבהם אפשר לרכוש דירה במחירים סבירים בהחלט. מצד שני, התשואה על חלק מהנכסים שנרכשו היא אפסית. למרות הרושם שנוצר, יש אזורים בישראל שבהם יש הרבה דירות שעומדות, מוצעות להשכרה ואין דורש. גם עליית המחירים שם היא מזערית. מנגד, יש מקומות שבהם המחירים גבוהים, אבל התשואה מובטחת. לעומת שתי האפשרויות הללו יש גם מקומות שבהם מחירי הדירות הם סבירים, והתשואה עליהן גם היא טובה. דירות למכירה בקריות נמנות עם האפשרות השלישית – מה שהופך אותן לאטרקטיביות במיוחד.

מה צריך לבדוק לפני קניית דירה חדשה

לפני שרוכשים דירות למכירה בקריות ובכלל, חשוב לבצע כמה בדיקות מקדימות. להלן הדברים העיקריים שצריך לבדוק לפני שחותמים על חוזה הרכישה:

  1. חובות על הנכס: הרוכש צריך לקבל את הנכס כשהוא נקי מחובות וממשכנתאות. קבלת נסח טאבו או אישור זכויות מרשות מקרקעי ישראל מאשרים שהנכס אכן נקי מכל התחייבות קודמת של הבעלים.
  2. מחיר: מומלץ להזמין שמאי פרטי, שיעריך הערכה מושכלת של מחיר הנכס. ההערכה הזאת עשויה לשמש בסיס למשא ומתן על המחיר.
  3. בדק בית: מומלץ לבצע בדק בית, כדי לדעת מהו המצב האמיתי של הנכס ואיזו השקעה תידרש על מנת להכין אותו להשכרה.
  4. תב"ע: אם קיימות תוכניות לבינוי. בטווח הארוך, תוכניות כאלה מעלות את ערך הנכס. ואולם בטווח הקצר הן עשויות לפגוע בתשואה.

רכישת דירה חדשה – באמצעות הון עצמי או משכנתא

רכישת דירות למכירה בקריות ובכלל יכולה להתבצע באמצעות הון עצמי או באמצעות משכנתא. נטילת משכנתא צריכה להתבצע רק אם ההון העצמי לא מספיק להשלמת העסקה. רק על מנת לסבר את העין – ההחזר על משכנתא של מיליון ₪ לתקופה של 20 שנה, יעמוד על 1,200,000 ₪ בקירוב (5,000 ₪ לחודש בקירוב). זאת ללא חישוב ההצמדה והעלייה בריבית הפריים, שבוודאות ישפיעו על גובה ההחזר. אם שכר הדירה שאפשר להשיג על הנכס הוא גבוה יותר מההחזר החודשי, ואם יש שוכרים לתקופה ארוכה, ייתכן ששווה לקחת משכנתא. אחרת, כדאי לחפש נכס אחר.

מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם.