התהליך של עיצוב הפנים של דירה מאפשר לבעלי הדירות ולדיירים החיים בדירות הללו לחבר בין הדירה לבין אורח החיים שלהם וגם ליהנות מנכס שהוא מטופח ומעיצוב שהותאם באופן אישי. זה תהליך שכרוך בהרבה מאוד החלטות. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני המכירה הסופית. היום נדבר על דירה משלב התכנון עד למכירה: כל השלבים. יש לכם למה להמשיך לקרוא.

מה הם השלבים לתכנון הדירה?

כשמתכננים דירה קודם צריך לתכנן את העיצוב שלה. בשביל לתכנן את העיצוב צריך להיפגש עם מעצב פנים ולבחון את הדירה על כל הדקויות שלה. המעצב יאפיין את הלקוח ויבין מה הם הצרכים שלו, הוא ילמד מהו אורח החיים של החיים בדירה, הוא יבחן את כל החללים בדירה ועוד. כל המידע הזה נחוץ למעצב הפנים כדי שהוא יוכל להכין סקיצה ראשונה תוך כדי שהוא מתייחס לרצון שלכם ולטעם שלכם. לאחר מכן מכינים תוכנית עבודה שתפרט בתוכה את כל עבודות הבנייה והשיפוצים, את לוח הזמנים, את העלויות, את תוכנית האינסטלציה, החשמל, המיזוג, את עבודות הגבס, את כתב כמויות החומרים, הבחירה של חומרי הבנייה והגמר, את מוצרי הטקסטיל לעיצוב של הבית ולבסוף, את התוכנית להלבשת הבית. בשלב הבא תהיו צריכים לאשר את התוכנית ואז המעצב יכין את השרטוטים ואת ההדמיה הממוחשבת אשר תאפשר לכם לראות איך הדירה הולכת להיראות לאחר שיושלמו כל העבודות. אחרי שראיתם את ההדמיה, המעצב יעזור לכם לבחור את אנשי המקצוע שאתם צריכים כדי לבחור את הריצוף, הרהיטים ועוד. אם אתם רוצים למצוא דירה שכבר עברה את כל זה, בתוך אתר הומלי תוכלו למצוא המון דירות למכירה שעברו בדיוק את כל השלבים שצריך בשביל להיות דירה ראויה למגורים.

מהם השלבים למכירת הדירה?

לאחר שתכננתם את הדירה והיא נבנתה, עכשיו יש שלבים למכירתה. בשלב הראשון עליכם לקבל הערכה של המחיר אותו תוכלו לדרוש ואפילו גם לקבל עבור הדירה שלכם. מאחר והדירה נבנתה מאפס, היא כבר מוכנה מלכתחילה למכירה, אלא אם כן גרתם בה לתקופה או שהכרתם אותה ואז עליכם לבצע בדיקה של מצב התחזוקה שלה. בשלב האחרון, עליכם לפרסם את הנכס למכירה. הדרך הכי טובה היום היא דרך הרשתות החברתיות, לוחות נדל"ן למיניהם, אתרי אינטרנט פופולריים ועוד.

אילו מיסים עליכם לקחת בחשבון בעת מכירת הדירה?

כשאתם מוכרים דירה, עליכם לקחת בחשבון שתצטרכו לשלם מס שבח. זהו מס על החלק שבו אתם מרוויחים מן העסקה. בשביל שתוכלו לבצע את מכירת הדירה על הצד הטוב ביותר ולמנוע נזק כלכלי ועוגמת נפש, עליכם להצטייד בלווי של עורך דין אשר מתמחה בתחום. זוהי כנראה אחת העסקאות הכי חשובות שתבצעו בחיים שלכם, ולכן חבל לקחת סיכונים מיותרים וכדאי שתשכרו את השירותים של עורך דין שיהיה לצידכם.