בעת רכישת נכס נדל"ני תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה שילווה אותנו לאורך העסקה. יש כאלה שמנסים לעבור את התהליך באופן עצמאי ועלולים להיתקל במכשולים רבים. עו"ד מנוסה ומקצוען בתחום הנדל"ן יכול לתרום רבות לאופן העסקה ולבדיקה מקיפה על הנכס. הוא יעבור כמובן על החוזה, שיכול להכיל סעיפים נגדכם, שאפילו לא תדעו עליהם או תזהו אותם. אז מהי תרומתו של עו"ד נדל"ן בעסקת מקרקעין? במאמר זה נסביר לכם הכל.

במה עוסק עו"ד נדל"ן?

עורך דין מקרקעין עוסק בעסקאות רכוש, נכסים ובכל הסוגיות וההיבטים המשפטיים המגיעים ונלווים לענף הנדל"ן. התחום המשפטי הזה מבוסס על חוקים במדינת ישראל, בתוכם גם חוק המקרקעין משנת 1969. במסגרת חוק זה מוסדרים כל ענייני המשפט האזרחי הקשורים למקרקעין.

עורך דין מקרקעין בראשון לציון יוכל לעזור לכם כמו עורך דין בכל עיר אחרת. רק ודאו כי אותם האנשים מקצוענים עם רישיון עורך דין לעסוק בענייני מקרקעין. עו"ד כזה יהיה מעורה בכל חוקי הנדל"ן:

חוק התכנון והבנייה משנת 1965 שמאגד תחתיו את עיסוקם של מוסדות התכנון במדינה.

חוק מכר הדירות משנת 1974 שנועד לתת הגנה והקניית זכויות על רוכשי דירות.

חוק הגנת הדייר משנת 1972 שקובע את חובותיהם וזכויותיהם של בעל הנכס והדייר המוגן.

עורך דין נדל"ן עבורכם בעת העסקה

חוק המקרקעין קבוע בישראל משנת 1969. חוק זה הוא אחד החוקים המרכזיים בתחום המשפטי אשר נוגע לענייני מקרקעין. בעת רכישת דירה או מכירת דירה תוכלו תמיד להתייעץ עם עורך דין מקרקעין ונדל"ן שיעזור לכם בכל הנדרש –  בעת חתימת החוזה, קריאת החוזה לפני כן ובחינתו מהיבטים רבים.

בחינת החוזה על ידי עורך דין יכולה לחסוך לכם בעיות רבות בעתיד, כמו פגמים בדירה שאינכם יודעים עליהם ואינם מעוגנים בחוזה, או בעיות עם הרשויות המקומיות שבעלי הנכס העבירו לכם מבלי לעדכן אתכם על כך.

עורך דין התחדשות עירונית

פרויקטים מענף ההתחדשות העירונית מהווים במדינת ישראל כיום כ-15% מסך כל התחלות הבנייה ברחבי הארץ. על פי מומחים בענף הבנייה, היקפה של ההתחדשות העירונית רק ילך ויגדל במהלך השנים הקרובות. נדל"ן עירוני הולך וצומח עם הזמן, והאוכלוסייה העירונית גדלה מידי שנה. בהיבטים משפטיים, פרויקטים מסוג זה מחייבים את כלל העוסקים להסתייע בשירותיו של עו"ד נדל"ן, זאת בהתאם לסוגות משפטיות שונות הנלוות לפרויקטים אלו.

רוב הפרויקטים הללו נקראים פינוי בינוי. עורך דין פינוי בינוי הוא זה אשר יוכל לעזור לכם בקביעת זכויות הדיירים במתחם הקרקע, ניסוח הסכמי תקשורת בין המעורבים בפרויקט. עורך דין מנוסה כזה יוכל ללוות אתכם משפטית בכל הקשור לצדדי התכנון והרישוי.

לסיכום, פנייה לעורך דין נדל"ן מקצועי תוכל לעזור לכם לעבור את התהליך בשקט.