עם כניסתן של טכנולוגיות חדשות לעולם המכירות והמעבר לנציגי מכירות המונעים על ידי טכנולוגיות שונות, נשאלת השאלה האם היחסים עם הלקוחות עדיין כל כך חשובים? המומחים טוענים שמערכות היחסים עם הלקוחות חשובות היום יותר מאי פעם, כי קשרים עסקיים איכותיים הם אלה שמספקים יתרונות משמעותיים לאנשי המכירות, לעומת המתחרים, שבוחרים למכור בעילום שם או על סמך מחיר אטרקטיבי.

אבל עם כל הכבוד לקשרים האישיים, האם גם עיצוב המשרד נתפש כגורם שיכול להשפיע על השורה התחתונה?

כשזה נוגע לשיפור הפרודוקטיביות של העובדים, שמשפיעה גם על הגדלת המכירות, עיצוב מקום העבודה הוא בזז שאי אפשר להתעלם ממנו. לכן, אם העסק שלכם עומד בפני שיפוץ, זו הזדמנות לשקול עיצוב ואפשרויות פריסה, שישפרו את הפרודוקטיביות ומכאן גם את יחסי המכירות של העסק.

למרות שרוב המשרדים בימינו מעוצבים בסגנון ה-open space, יש מחקרים שמראים שחללים פתוחים עלולים להשפיע לרעה על תפוקת העובדים (גם אם אלה נהנים מכיסאות משרדיים ארגונומיים ששומרים על בריאותם), ומכאן גם על השורה התחתונה של העסק.

כשאתם מנסים להפיק את המרב מהעסק ומהעובדים שלכם, הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם להעריך את העיצובים המומלצים לסביבות עבודה יעילות.

  1. רעש מסיח את הדעת

רוב בני דור המילניום גדלו בסביבה מעוררת חושים. הם למדו כבר מגיל צעיר איך לבצע ריבוי משימות (multitask), והביאו את המיומנות הזו גם למקומות העבודה שלהם. עם זאת, זה לא אומר שהם מחוסנים מפני הסחות דעת. מחקר שעסק בשליטה הקוגניטיבית מצא שככול שהאדם עסוק יותר בריבוי משימות, כך הוא רגיש יותר להפרעות. יתר על כן, לעובדים, אשר רגילים לבצע ריבוי משימות באופן שגרתי, לוקח יותר זמן להתאושש מהסחות הדעת.

בעידן של עסקים צעירים וכוח אדם מדור המילניום, חשוב לשלב בעיצוב המשרד גם חללי עבודה שקטים יותר. זה יאפשר לעובדים לעבוד באזור שקט ונטול הפרעות, תוך שמירה על מיקוד ושיפור הפרודוקטיביות, עד להפסקת הקפה הבאה.

  1. פרטיות תורמת לעובדים פרודוקטיביים יותר

אולי אתם חושבים שעובדים הם פרודוקטיביים יותר כשכולם רואים אותם בזמן עבודתם, אבל מחקרים מראים שחוסר פרטיות נתפס לעתים קרובות כבעיה משמעותית.

עובדים, הנמצאים כל הזמן תחת הביקורת של עמיתיהם, אינם רגועים במקרים רבים. בנוסף, היעדר הפרטיות בגלל העיצוב המשרדי, יכול להגביל גם חילופי רעיונות.

לפי מומחים, עובדים בחלל פתוח נוטים לנהל דיונים קצרים ושטחיים יותר מכפי שהיו עושים לולא היו יודעים שהם עלולים להישמע או להפריע לסביבה. דברים אלה נכונים במיוחד במצבים שבהם איש המכירות נמצא בשיחה פנים אל פנים (או בטלפון) עם אחד הלקוחות.

  1. העובדים זקוקים לתחושה של שליטה

זה לא סוד שעיצוב משרדי המעניק לעובדים יכולת שליטה בסביבת העבודה שלהם, הוא גורם מכריע בהגברת הפרודוקטיביות שלהם. כשהעובדים יכולים ליהנות משולחנות כתיבה מתכווננים, מאפשרויות תאורה יעילות ומבקרת טמפרטורה בחדר העבודה שלהם, זה מגביר את שביעות הרצון שלהם בעבודה, כמו גם את לכידות הצוות.

עיצוב משרדי יכול להתבסס על וריאציות של עיצוב הכוללות: חללים פרטיים, חדרי ישיבות בגדלים שונים ושולחנות משותפים.

לא כל ההצעות האלה מתאימות לכול משרד, עם זאת, כאשר אתם מציעים לעובדים שלכם ניידות, במידת האפשר, וכוח לבחור את הסביבה שבה הם עובדים, אתם נותנים להם את המשאבים הנדרשים כדי למקסם את התפוקה שלהם בזמן העבודה. ודברים אלה נכונים גם לגבי סביבת העבודה של אנשי המכירות שיהיו אלה שבסופו של דבר יכריעו את יחסי המכירות של העסק.