מחירי הנדל"ן במדינת ישראל רק עולים עם השנים ואין סיבה שגם אתם לא תרוויחו מכך. בעלי נכס המעוניינים להעלות את ערך הנכס שלהם נתקלים בקשיים ולא יודעים כיצד לבצע זאת. הדבר אינו מסתכם בלבד בעיצוב חלל הפנים או שיפוץ החדרים, אלא גם לחשוב על פיצ'רים חשובים כמו מעלית, ממ"ד, חניה ועוד. העצה המשתלמת ביותר היא לפנות למעצב או קבלן, אבל אל תשכחו גם שיש דברים שניתן לבצע בעצמנו. אז איך תעלו את ערך הנכס שלכם? במאמר זה נסביר לכם.

למה זה טוב בכלל להשביח את הנכס?
השבחת הנכס מעלה גם את הערך שלו. אנשים מוכנים לשלם יותר על דירה משופצת או בית עם חניה צמודה. הטיפים לכל מתחיל לרכישת נכסים להשקעה הם כמובן לא לרכוש דירה משופצת, אלא לשפץ בעצמכם, רצוי ללא קבלן ולשלב חומרים איכותיים שיעלו את ערך הנכס שלכם כמו גרניט פורצלן. אל תשכחו גם לנסות לכוון למרכזים מבוקשים במדינה כמו גוש דן ולאזורים מתפתחים כמו חיפה, אשדוד ובאר שבע. ברגע שרכשתם את השטח ובידכם הנכס, תוכלו להכפיל את הערך שלו ולהחזיר את ההוצאה במהירות.

שיפוץ המטבח
מטבח ארונות ישן אינו מושך קונים ואף יכול לגרום לנזק ממשי בקירות הבית. בעלי נכסים רבים מוותרים על שיפוץ המטבח אבל בכך גם מוותרים על קונים רבים. מעצבי מטבח יוכלו לעזור לכם לבחור צבע המתאים גם לבית עצמו ובונה אופי למטבח, בזאת כולל שיש ובמיוחד שיש למטבח. שיש שחור, שיש אפור, שיש לבן ובאופן כללי שיש בצבע ובגוון אחיד יגביר את הסיכויים לרכישת הנכס. צבעים אלו פונים לקהל הרחב.

הוספת מרפסת
מרפסות הן לא דבר שמגיע תמיד עם הבניין, ולמזלנו יש מצב להוסיפן. לא לכולנו יש אופציה לחצר או גינה, אבל פעמים רבות אפשר להוסיף מרפסת וזה נפלא. בבניינים ותיקים תכניות הבינוי העירוניות מאפשרות תוספות של מרפסות. אם יש מגבלות תכנוניות או בעיות עם העירייה, לרוב נמצא להן פתרון אדריכלי ו/או משפטי. מבחינת יחסי השכנים, נדרשת הסכמה של 75% מבעלי הדירות בבניין להקמת המרפסת.

הוספת ממ"ד
במציאות העגומה שלנו בישראל ממ"ד הוא מצרך נדרש וחובה לכל משפחה ישראלית ברחבי המדינה. החוק מחייב להוסיף ממ"ד לכל מבנה חדשה מאז שנת 2010, אבל רוב הבניינים הישנים במדינה מגיעים ללא חדר ההגנה החשוב הזה. על פי החוק, הקריטריונים לבניית ממ"ד קובעים כי הממ"ד צריך להיות בנוי מבטון מזוין. שטחו של החדר צריך להיות לכל הפחות 9 מ"ר, הגובה הנדרש בין 2.5 ל-2.8 מטרים ורוחבו 1.6 מטר לכל הפחות. עובי מינימלי לקירות הינו 25 ס"מ. אל תשכחו שככל שהקירות עבים יותר, כך ההגנה גדולה יותר. נכסים בעלי ממ"ד הינם נכסים מניבים למכירה שיכולו להרוויח לכם מאות אלפים ואפילו מיליוני שקלים.