מערכת דיני המיסים היא מערכת מודרנית אשר מורכבת מחוקים שונים, שמטרתה היא להטיל מס על הפעילות הכלכלית במדינה לטובת הפעילויות השלטוניות השונות.

המטרה העיקרית של מערכת מס מודרנית היא העברת כספים מהפרט אל השלטון וזאת בכדי לממן את הפעילות של השלטון והן בכדי ליצור חלוקה מחדש של העושר בין האזרחים.
מטרה נוספת מרכזית פחות של דיני המס היא להכווין את ההתנהגות דרך הטלת מס גבוה יותר על פעולות בלתי רצויות לחברה וכן להקל את נטל המס על פעילויות רצויות לחברה.

מה תפקידו של עורך דין מיסוי?

כאשר עיצבו את דיני המיסים נשקלו מספר שיקולים נורמטיביים, כאשר שניים מהם עלולים לסתור אחד את השני. שני השיקולים הללו הם שיקול הצדק החלוקתי אל מול שיקול הפשטות.

בעוד הניסיון ליצור צדק חלוקתי מחייב מערכת מס מסועפת ומורכבת, השיקול של הפשטות דורש דיני מיסים פשוטים ככל האפשר כך שכל נישום יוכל לדעת בצורה קלה מהם חובות המיסוי המוטלות עליו.

בשל מתח שבין השיקולים השונים לא פעם דיני מיסוי אינם פשוטים להבנה לכל אזרח פשוט ועל כן קיימים אנשי מקצוע כגון עורך דין מיסוי הבקיא במערכת המס על כל המרכיבים שלה וביכולת לנהל עבור הנישום את חובות המיסוי שלו בהצלחה.

לעורך הדין מיסים תפקיד חשוב מאוד בייצוג של הנישום מול הרשויות וזאת במקרה של הסתבכות בדיני המיסים. חשוב להבין כי הסתבכות המדוברת יכולה להתרחש לא מעט פעמים בתום לב שכן כאמור, מדובר על דינים מורכבים ביותר.
אם לא מלוים של עורך דין מיסים במקרה הזה הדבר עלול להחמיר את המצב של הנישום.

מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין מיסוי?

לא פעם צריכים את שירותיו של עורך דין מיסוי בעסקאות מקרקעין.
כך לדוגמא: אדם שמעוניין למכור קרקע או לקנות קרקע, או אדם שמעוניין למכור דירה או לרכוש דירה, חייב להבין כי בעסקאות הללו ישנם היבטי מיסוי שונים.

לא פעם, בהעדר עורך דין אשר מבין היטב בתחום מיסוי בעסקאות הללו, האדם יכול למצוא את עצמו משלם מס גבוה ביותר. בליווי מקצועי של עורך דין המכיר היטב את היבטי המיסוי השונים ניתן להקל באופן מהותי את הסכום הנדרש בעסקה על המס.

כך לדוגמא: מס שבח הוא מס שאדם משלם אם הוא מוכר את הנכס שלו במחיר גבוה יותר מהמחיר שרכש אותו. למס זה יש לא מעט פטורים והקלות שונים ועל כן אין ספק שכדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה שיבחן את העסקה, את מצבו של האדם האישי והפיננסי ויפעל למען הקלה בתשלום.

מעבר לעסקאות מקרקעין, עורך דין מיסים נדרש בכל מקרה שכאמור נתפסתם עוברים עבירת מס כלשהי, בין אם מדובר על עבירה שנעשה ללא יודעין ובין אם מדובר על עבירה שנעשתה ביודעין. העונשים על עבירות מעין אלה עלולים להיות כבדים ביותר ועל כן, אין להקל ראש ואם אתם נחקרים בגין עבירה מעין זאת, יש לבחור בשירותיו של עורך דין מיסים מקצועי ומנוסה אשר מכיר היטב את כל חוקי המס.