עבודה מהבית היא משהו שרבים הסתגלו אליו מאז שמגפת הקורונה שינתה את סביבת המשרד המסורתית. ומגמה זו רק הולכת וגדלה. בין אם אתם עובדים מרחוק כי בחרתם בכך או לא, עכשיו זה הזמן האידיאלי לתת את הדעת על שילוב משרד בדירה הקיימת או בדירה החדשה שלכם.

אם אתם רוצים לרכוש דירה חדשה, תגלו שקבלני בניין רבים מציגים, כחלק מתכנון הדירה החדשה, דירה עם חלל מובנה המיועד למשרד ביתי. חלל זה מתאים לפריסה משרדית שבה ניתן להציב ריהוט מתאים, כמו אחד מאותם שולחנות עמידה ומכשירים חיוניים לעבודה, כמו מדפסת רב תכליתית. אז כמה יוסיף המשרד הביתי לערך הנכס שלכם? בואו נגלה!

האם שטח משרד ייעודי משפיע על ערך הנכס?

התשובה היא: כן! כאמור, יש ביקוש מוגבר לבתים עם משרדים מובנים, ואם נתבונן אחורה נראה שגם לפני המגיפה, בית עם פינת עבודה, נחשב ליתרון בעולם הנדל״ן.

לפי המחקר, הוספת משרד ביתי לנכס שלכם יכולה להגדיל את שוויות ב-10%! השקעה לא רעה, נכון?

מה הופך את המשרד הביתי לאלמנט שמושך קונים?

לדוגמה, בניו יורק אפשר למצוא נכסים רבים הכוללים חללים מבודדים שנועדו אך ורק למטרת עבודה מהבית. בואו נראה מה בדיוק הופך את המשרד הביתי לכל כך אטרקטיבי עבור קונים שמבקשים לרכוש דירה.

  • משרד ביתי הוא מקום שיכול להיות שימושי לעבודה שלכם, כלומר הוא כולל מחשב, ציוד משרדי, ניירת, תיקיות וכו׳.
  • משרד ביתי נפרד משאר הבית יכול להקל על ההתמקדות במשימות שאתם מבצעים.
  • משרד ביתי יכול לתפקד כחדר עבודה להורים ולילדים כאחד. למשל, הבת יכולה ללמוד בו בשקט לבחינה מבלי שבני המשפחה יטרידו אותה.
  • סביבת עבודה סגורה או פרטית מרחיקה הפרעות מזדמנות של בני הבית ומאפשרת לכם לערוך פגישות זום חשובות בשקט ובתנאים אופטימליים.
  • במקרים מסוימים, הוספת שטח משרדי יכולה להגדיל את מרחב הבית. שטח זה יכול להיחשב גם כחדר שינה נוסף שישפיע ישירות על ערך הנכס שלכם.

אחד היתרונות שנוטים להתעלם ממנו כשחושבים על המשרד הביתי קשור לעובדה שהוא עוזר לנו להתמודד עם כל הציוד והמסמכים הקשורים לעבודה. אפשר לרהט את המשרד הביתי כך שניתן יהיה גם לעבוד בו בנוחות וגם לאחסן את כל הציוד המשרדי המשמש אותנו באופן קבוע.

כיצד ליצור חלל משרדי שיוסיף ערך לבית שלכם?

התשובה לשאלה: כמה יוסיף המשרד הביתי לערך הנכס שלכם? תלויה בדרך שבה תצרו אותו. למעשה, יש 3 אפשרויות מרכזיות להוספת חדר עבודה בבית:

  • לייעד מחדש אזור קיים – אם אין לכם חדר פנוי שניתן להסב למשרד ביתי, אולי יש לכם עליית גג ריקה או מוסך שניתן לשפץ ולסדר מחדש? בכול מקרה, שינוי הייעוד של אזור קיים בבית הוא הדרך הזולה ביותר להוספת משרד ביתי.
  • בניית תוספת – הרחבת הבית להוספת משרד ביתי היא אפשרות יקרה ומסובכת. כמו כן היא כרוכה בקבלת אישורים לביצוע ההרחבה. אם יש לכם סבלנות ותקציב כדי לממן את הפרויקט, בניית תוספת יכולה להתגלות כרווחית מכולן.
  • להשתמש בחצר הבית – אם הקרקע עליו עומד הנכס שלכם כולל גם מחסן, אולי אפשר להפוך אותו למשרד? ואם המחסן כבר כולל חשמל, ההסבה שלו למשרד תהיה די זולה. אבל, אם אין לכם בית וגינה, רכישת בית שכזה מראש גם היא אפשרות טובה. כמובן שחשוב לזכור שאפשרות זו תהיה די יקרה. אז אם המטרה שלכם היא לבזבז כמה שפחות כסף, חשוב לחקור לעמוק את האפשרויות העומדות בפניכם לפני ביצוע הקנייה.

בלי קשר לאפשרות שבה תבחרו, עם משרד ביתי אתם צפויים ליהנות מהחזר על ההשקעה שלכם כאשר תחליטו למכור את הבית.