רבים בישראל מחזיקים בנכסים נדלניים כדי ליהנות מהכנסה פאסיבית באופן שוטף. על פניו, מדובר על תהליך די פשוט. אתם רוכשים נכס עסקי או למגורים פרטיים, נותנים לאנשים אחרים להשתמש בנכס הזה וגורפים לכיסכם, בכל חודש, רווח נאה בלי לעבוד כמעט. אבל, כמובן, אם אתם רוצים להמשיך וליהנות מהנכס לאורך זמן, אתם חייבים לבצע אחת לפרק זמן מסוים עבודות תחזוקה חשובות. לצד הזה יש שתי מטרות משמעותיות. הראשונה, היא לאפשר לדיירים לחיות בנוחות במתחם, כפי שהובטח להם בחוזה. המטרה השניה היא לשמור על הנכס, כדי שברגע בו תרצו להחתים שוכרים חדשים על חוזה נוסף, תוכלו לעשות זאת בקלות, משום שהם ימצאו את הנכס במצב מצויין. במאמר הבא נדבר בהרחבה על הליקויים הנפוצים בנכסים שונים ועל כל מה שכדאי לקחת בחשבון מההתחלה. 

להדביר מזיקים ולסגור את החלונות ברשתות 

הנושא הראשון עליו אנחנו מרגישים חובה לדבר זו מערכת היחסים בין השוכרים של הנכס ובין מזיקים שונים. כאן אנחנו מדברים על עבודת תחזוקה מוכרת אותה יש לעשות, על פי ההמלצות, לפחות פעם בשנה. אנחנו מדברים על הדברה אשר תאפשר לכם למגר את הופעתם של מיני חרקים שונים, החל מתיקנים וכלה ביתושים סוררים. כמובן, תמיד כדאי להוסיף רשתות לחלונות. מטרתו של המהלך הזה הוא לא רק לשפר את חייהם של השוכרים, אלא, אנחנו לא תמיד מודעים לליקויים אשר עלולים להיווצר בעקבות מזיקים לא רצויים. כך שתמיד כדאי להקדים רפואה למכה ופשוט להדביר את הנכס פעם בשנה. 

לטפל בסדקים ולמנוע רטיבות בגג 

החורף הישראלי תמיד מגיע בהפתעה. אנחנו כל כך רגילים לחום בעונת הקיץ, עד שאנחנו פשוט שוכחים לעיתים עד כמה החורף בישראל עלול להפתיע אותנו בגשמים עזים ובלתי צפויים. איטום גג הוא בדיוק מסוג הפעולות הללו אליהן אנחנו לא מתייחסים ברצינות עד שאנחנו נתקלים בבעיה. אבל, אם רטיבות חודרת מהגג לבית, הרי שבזמן הסופה אנחנו לא בהיכרח יכולים לטפל בתקלה כמו שצריך. תהליך איטום גג חייב להיעשות פעם בחמש שנים לכל היותר. אל תשכחו כי אופן האיטום בעבר שונה מאוד מזה הנהוג היום. אם בעבר נהוג היה לבצע איטום גג בזפת למשל, היום ישנן יריעות ביטונמיות וחומרים לחיפוי שלם של הגג, שלא על ידי חומרים אשר היום, נחשבים למזיקים לבריאות. מטבע הדברים, חשוב לבחור בחומרים איכותיים, שכן אנחנו ממש לא רוצים לבצע עבודה לא יסודית, אשר בדיעבד תתברר ככזו שעשתה רק נזק ולא תועלת. 

לצבוע את הקירות ולטפל בכל תקלה בזמן 

יש לנו, הישראלים, את הנטייה הטבעית להגיד: 'יהיה בסדר'. אבל האמת היא כי הרבה תקלות ניתן למנוע כל עוד אנחנו יודעים לפעול בצורה נכונה. כל בעל מקצוע מיומן יגיד לכם כי אי מתן פתרון לבעיה, היא כמו לקבל החלטה כי אנחנו מתכוונים לדרדר את המצב כך שהוא יהיה הרבה יותר גרוע. בסופו של יום, כל עוד אנחנו לא יודעים לנקוט בפעולות הנכונות בזמן, התקלה לא נשארת כפי שהיא, היא הופכת לגרועה יותר. לכן, ההמלצה שלנו היא אף פעם לא להשאיר את הטיפול בבעיות למועד מאוחר יותר. 

צביעה עקבית של הבית וסיוד שלו מחדש, יתנו לו מראה שלם ויעזרו לכם להשיג שוכרים חדשים במידת הצורך. כמובן, אחת לפרק זמן מסוים תמיד כדאי לפתוח את התשתיות, לראות כי הכל בסדר במערכות האינסטלציה והחשמל ובמידת הצורך, אתם יכולים אפילו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהתקין מערכות חדשות ומתקדמות, כאלו שיאפשרו לכם להגיע להישגים חדשים.