שוק הנדלן הוא שוק מאוד פעיל ודומיננטי. נדמה כי מדובר במכרה שבו תמיד יש מה לעשות. לא משנה אם אלו נכסים המיועדים למגורים או כאלה המיועדים למסחר. השוק הזה של הנדלן באופן כללי מגלגל כל הזמן הרבה מאוד כספים.

ברוב המקרים אנשים שרוכשים נכס מסחרי כלשהו מעבירים על המקום שיפוצים נרחבים וזאת על מנת להתאים את השטח למטרות המיועדות שלו. לכל עסק מסחרי יש את העיצוב ואת החלקוה המתאימה לו ועל כן ברוב המקרים אי אפשר יהיה לעשות שימוש במקום כפי שהוא.

עם זאת, מבינים היום אנשים המחזיקים בנכסים כאלה, כי יש הרבה סיבות טובות לשפץ את הנכסים לפני שהם מציעים אותם למכירה, גם אם הם יודעים שבסופו של דבר בעל הנכס ישפץ אותו אף הוא אחר כך.

שדרגו את ערך הנכס. אתם תרוויחו מזה!

אז למרות שאולי מדובר בשיפוצים שהם מיותרים ומיד לאחר המכירה הלקוח שירכוש את המקום יהרוס הכול ויבנה הכול מחדש, עדיין שווה ממש לעשות את השינויים ואת השיפוצים ובכך להעלות את הערך של הנכס ולקבל עבורו סכום הרבה יורת גבוה. במה דברים אמורים?

כשאנחנו מדברים על שיפוצים, אנחנו מדברים על סוגים שונים של שיפוצים שהם לא בהכרח חייבים להיות יקרים.

תיקונים

הדבר הראשון זה תיקונים. אם ישנן תקלות מהותיות בתשתיות של המקום, ברור שהשיפוץ יהיה הכרחי על מנת להוביל למכירה של המקום. אף אחד לא נמשך לקנות נכס שיש לו בעיות חשמל או בעיות בצנרת המים. גם אם הוא חושב לחדש ולשפץ, עדיין הבסיס חייב להיות איכותי ויציב.

תקנו כל מה שלא לא תקין במקום. ההשקעה הכרחית ובסופו של דבר גם משתלמת.

צבע

אין לתאר מה עושה לכל אדם הצבע שעל הקיר. גם אם נראה לכם שזה לא ממש משמעותי כי עוד רגע הקיר ייצבע מחדש, עדיין, שווה לכם להשקיע מעט צבע כדי לחדש את המקום ולהעניק לו מראה רענן וטרי.

תאורה

במקרים רבים, הוספת גופי תאורה כבר תעשה את השינוי הרצוי. המקום ייראה מרווח יותר, מרשים יותר וימשוך אליו את הקונים.

ריצוף

לעיתים המצב של הריצוף במקום כבר לא יהיה חדש במיוחד במקומות בהם כבר נעשה שימוש מסביבי לצרכים מסחריים. אם אפשר לתקן פגמים בריצוף, מה טוב. במקרים מסוימים כדאי יהיה לחשוב על החלפה של הריצוף כדי להשיג את התועלת הרצויה, כלומר מכירה של הנכס במחיר גבוה הרבה יותר הודות למראה המשופר שהנכס יקבל.

 הסרת קירות

זה אולי נשמע נועז אך לעיתים פשוט שווה להזמין שירות מקצועי של ניסור יהלום ופשוט לבטל קירות מיותרים. החלל כולו יקבל פנים חדשות, מרווחות, מוארות והוא יוכל להימכר במחיר הרבה יותר גבוה משחשבתם בתחילה.