השקעה בנדל"ן יכולה להניב תשואה טובה מאוד, באפיק סולדי למדי. אך לא השקעה היא שהה וחשוב לדעת מה עושים, מה לא עושים, ואיך לעשות את זה נכון. נתחיל עם מה לא לעשות. מה שלא כדאי לעשות, זה למהר למקום שבו אתם לא יודעים מספיק. אם הציעו לכם נכס אבל אין לכם מושג, התייעצו.

אף אחד לא נולד עם כל הידע ביד

כאשר משקיע מנוסה מדבר על נדל"ן, זה עלול להישמע מרתיע, למי שלא מבין בתחום. יחד עם זאת, זיכרו שאף אחד לא נולד כשהוא מומחה, לשום דבר. אם אתם רוצים לעשות את זה נכון, יש שתי דרכים ואין קיצורי דרך. אפשרות אחת להצליח, היא ללמוד כל מה שצריך, באמצעות קורסים מקצועיים. אם פעם קורס תיווך נדל"ן עורר עניין אך ורק אצל מי שרצה לעסוק בתיווך, כיום הוא מושך גם אנשים שרוצים פשוט להפוך למשקיעי דירות טובים יותר, עם יותר ידע. דרך אחרת להצליח, היא להיעזר ביועצים, שמחזיקים ארגז כלים ובו הרבה מאוד ידע מקצועי.

הגדירו טווח השקעה

רבים יאמרו לכם שהצלחה בהשקעה בדירות מתחילה ונגמרת במציאת מיקום מצוין. אומרים, זה לא ממש משנה מה אתה קונה, אלא איפה אתה קונה את הנכס שמעניין אותך. אולם, עם כל החשיבות של מיקום ההשקעה (ואף פעם אסור להקל בכך ראש), אפשר להתחיל קודם כל עם שאלה אחרת. קודם כל שאלו את עצמכם מהו טווח ההשקעה שאתם רוצים. אם אתם רוצים להשקיע לטווח קצר, חפשו תחום אחר. רכישת נכס מתאימה לאנשים שרוצים להשקיע לטווח זמן בינוני או לטווח ארוך. רק לעיתים נדירות, מזדמנת השקעה שיכולה באמת להניב תשואה פנומנלית בתוך זמן קצר (ואחריו – מימוש הנכס, מכירה). משקיעים לטווח זמן בינוני יעדיפו בדרך כלל לחפש נכס להשבחה. כלומר, חיפוש מציאה שאפשר לשפץ ואז, כעבור זמן מסוים אפשר למכור ברווח. השקעה לזמן ארוך יותר נעשית על ידי איתור נכסים מניבים.

חפשו את המקומות שבהם יש ביקושים

בהנחה שאתם מחפשים פתרון מניב, לזמן ארוך, כלל האצבע הטוב ביותר הוא לחפש אחר ביקושים. חפשו את המקומות שבהם יש מיעוט של נכסים מניבים למכירה ועודף של שוכרים. נכסים במקומות הללו זוכים על פי רוב לביקוש גבוה, קל להשכיר אותם והם מניבים תשואה טובה ביחס לחלופות אחרות. שימו לב, שפערי המחיר בין אזורים סמוכים עשוי להיות משמעותיים. כלומר, יש ערים מסוימות שבהן לצד שכונות מאוד מבוקשות תמצאו שכונות הרבה פחות כדאיות.

מהו מינוף?

משקיעים מתוחכמים שכבר ביצעו השקעה אחת או יותר, עשויים להביע עניין ביותר מינוף. השקעה ממונפת זאת אומרת שמתבססים על משכנתאות ורק מעט הון עצמי (ובתנאים מסוימים, גם בכלל ללא הון עצמי).