בנייני מגורים או נכסים להשקעה, במיוחד כאלו שנבנו לפני עשרות שנים, נוטים ברבות השנים להתבלות בגלל ליקויי בנייה, תחזוקה לקויה או פגעי מזג האוויר. במקרה הטוב מדובר בתיקונים חיצוניים בלבד, היכולים להקנות לבניין מראה חיצוני חדש ויוקרתי, ובמקרה החמור יותר, מדובר בסכנה בטיחותית של ממש, המצריכה שיפוץ מאסיבי ומעמיק יותר

זה לא (רק) הגיל

בישראל ישנם מבנים ישנים רבים, בני כמה עשרות שנים, אשר לעיתים רבות נראים מוזנחים ואף מהווים סכנה בטיחותית של ממש. מעבר לכך שלא נעים לחיות בסביבת מגורים כזאת, הרי שסביבה ישנה ומוזנחת אף מורידה את ערך הנכס שלכם ופוגעת באיכות החיים.

אך לא תמיד מדובר רק בבעיה של הזמן החולף ו/או פגעי מזג האוויר. מטבעם של בנייני מגורים, המאכלסים משפחות רבות ומגוונות, אופי הטיפול והתחזוקה מצריך טיפול שוטף ותשומת לב תמידית לכל פגע ובעיה. שכן, בעיה הנראית קטנה ולא מהותית בתחילתה, שלא זוכה לטיפול מיידי, עלולה להתגלות עם הזמן כמפגע מהותי, שטיפול בה מצריך הוצאות כספיות רבות.

מתי צריך לשקם את המבנה?

ההחלטה לשפץ את הבניין צריכה להתקבל ברוב קולות של הדיירים ולאחר בחינת וועד הבית. מראה בניין ישן אינו תמיד סיבה מספקת המצליחה לרתום את כלל הדיירים לפרויקט שיפוץ מבנים, אך הנה כמה נקודות שיעזרו לכם להחליט אם הגיע הזמן לשפץ את המבנה ולהזמין קבלן שיקום מבנים

סימנים חיצוניים – במידה והטיח מתקלף או אריחי חיפוי מתחילים לנשור, זה סימן מקדים שהבניין צריך לעבור חידוש חיצוני. באמצעות צביעה חיצונית מתאימה ושימוש בחומרים מתאימים להדבקת האריחים, תוכלו ליהנות ממראה חיצוני נקי ומטופח לאורך זמן.

ישנם סימנים קצת יותר מהותיים, שאי טיפול בהם במועד המתאים יכול לגרור נזקים חמורים יותר ואף הוצאות כספיות מוגדלות. סימנים של עובש, רטיבות, או עמודי יסודות חשופים, מצריכים התייעצות עם גורם מומחה וככל הנראה מדובר במקרה של שיקום בטונים.

תהליך שיקום מבנים

היות ומדובר בשיפוץ הכרוך בעבודה בגובה, תהליך השיפוץ יתבצע בעזרת סנפלינג, פיגומים או במות הרמה מתקדמות.

כאמור, שיפוץ המבנה יכול להיות לצרכים אסתטיים, וכך יידרש שיפוץ קוסמטי בלבד, אך במקרים חמורים יותר, המבנה יצטרך לעבור שיקום הנדסי רוחבי. לאחר ההבנה כי הבניין אכן זקוק לתהליך שיפוץ ושיקום, יש לפנות לאיש מקצוע ותיק ומנוסה, בכדי שיבחן את מהות השיפוץ המבוקש ויקבל את ההחלטה המתאימה.

כיצד נבחר קבלן שיפוצים?

תהליך שיפוץ הבניין מחייב בחירת קבלן שיפוצים אמין, ותיק ומנוסה. לכן, ישנה חשיבות מיוחדת לבחירת קבלן שיפוצים מקצועי לשיפוץ הבניין שלכם.

כשמחפשים קבלן שיפוצים מומלץ, כדאי לבדוק המלצות של אנשים אחרים, לראות עבודות שהקבלן ביצע באתרים שונים ולפני ההחלטה הסופית, להיפגש עם הקבלן ולערוך תיאום ציפיות וקביעת לוח זמנים מוסכם.

היות ומדובר בעבודה בגובה, חשוב לוודא כי לקבלן השיפוצים יש את הכלים ואישורי הבטיחות הנדרשים, כמו גם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וכלי עבודה בעלי תו תקן מתאים.