חברת ניקיון לנכס

חברת ניקיון לנכס

ישנם יתרונות רבים בבעלות על נכס נדל"ן מחזיקי הנכס נהנים מהשקעה יציבה וגורפים רווחים נאים על עליית ערך וגביית דמי שכירות. אך לצד היתרונות, אחזקת נכס דורשת לבצע פעולות תחזוקה שוטפות ותקופתיות על מנת לשמור על ערכו. כיצד ניתן לעשות את זה נכון? המדריך המלא לפניכם.

תחזוקה שוטפת של הנכס

תחזוקה טובה של הנכס שברשותכם צריכה להיות אינטרס מובהק שלכם, גם במקרה ואינכם הדיירים או המשתמשים בנכס. אחזקה שוטפת נכונה שומרת על ערכו של הנכס ותורמת ליכולת שלכם לדרוש דמי שכירות גבוהים יותר. היא מסייעת לגלות מפגעים עתידיים כמו קירות מתקלפים או סדקים ולטפל בהם בעודם קטנים. ובאופן כללי האחזקה מהווה מעיין השקעה לטווח ארוך כאשר היא מסייעת לכם לחסוך כסף על תיקונים גדולים ומקלה במכירת הנכס במעמד המכירה העתידי.

ניהול ואחזקה של נכס נדל"ן – מה זה כולל

אמנם ישנם הבדלים מהותיים בין ניהול ואחזקה של בניין או בית למגורים לבין בניין משרדים לקנייה, אך הקווים הכללים דומים למדי:

  • אחזקה יומית–שבועית – אחזקה שוטפת הכוללת ניקיון יסודי של כל חלקי הנכס. ניתנת לביצוע בהתאם לצורך ולרצון שלכם, רצוי לנקות את הנכס לפחות אחת לשבוע על מנת למנוע היווצרות של לכלוך, עובש והופעת מזיקים. בזמן פעולות הניקיון השוטפות יש לשים לב לשינויים שחלו בנכס כמו סדקים או קילופים ויש לטפל בהם ללא דיחוי. שימו לב כי מחקרים מראים שעבודות ניקיון מקצועיות יכולות להעלות את ערך הנכס בכ-7%, שזה המון במושגים של דירות ובתים.
  • אחזקה חודשית – אחת לחודש יש לעשות פעולות תחזוקה יסודיות יותר הכוללות טיפוח הגינה והעציצים, תחזוקה של הבריכה וכל מה שאינו דורש אחזקה יומית אך בהחלט דורש תשומת לב וטיפול.
  • אחזקה שנתית – לפחות אחת לשנה מומלץ לבדוק ולבחון את פעולתם התקינה של מערכות הנכס השונות: צנרת, חשמל ומערכות תקשורת. כך ניתן למנוע תקלות גדולות כמו התפוצצות צנרת ולחסוך כסף רב בטיפול מקדים.

 

דגשים נוספים לניהול לאחזקה:

  • לשים לב – שימו לב לכל שינוי שחל בנכס. כל סדק, קילוף או תזוזה עשויים להעיד על הימצאותה של בעיה חמורה עוד יותר ולכן מומלץ לטפל בהם בהקדם.
  • לא להזניח – לעולם אל תזניחו את אחזקת הנכס. אחזקה לקויה תגרום לירידה בערך הנכס ותקשה עליכם במעמד המכירה העתידית.
  • לא להתפשר – נכס נדל"ן שווה כסף רב ולכן מומלץ שלא להתפשר על אחזקתו, לעשות שימוש בחומרים איכותיים ובאנשי מקצוע ראויים.

 

אפשר לבד?

כמובן, ישנם נכסים, בעיקר דירות מגורים, אשר ניתנים לאחזקה פשוטה באופן עצמאי. אך אחזקת בנייני דירות, בנייני משרדים ובתים פרטיים גדולים יגזלו מכם מאמץ וזמן רב. גם אם תחליטו לבצע את האחזקה באופן עצמאי, תגלו כי לא תמיד עומדים לרשותכם הכלים הנדרשים וכי העבודה שתבצעו אינה עומדת בסטנדרט גבוה מספיק. יתרה מכך, כאשר ישנם אנשי מקצוע המעורבים באחזקה אז יש להם אפשרות לחסוך כסף רב, שכן הם מכירים בעלי מקצוע שונים העונים לסטנדרטים גבוהים של ביצוע כגון חברת ניקיון דירות ומשרדים, אנשי אינסטלציה, חשמלאים, גננים ועוד.

חברת אחזקה מקצועית

שכירת שירותיה של חברת אחזקה מקצועית מגלמת יתרונות רבים. ראשית, תיהנו מתוצאות אחזקה מיטביות, חברות אחזקה עושות שימוש בכלים המתאימים ביותר ובחומרים האיכותיים ביותר. שנית, תהנו מראש שקט, לחברות אחזקה וותיקות ניסיון וידע רב אותו הן מתרגמות לפעולות אחזקה מדויקות ויעילות. לבסוף, חברת אחזקה תספק לכם מעין שירות מעטפת בנוגע לאחזקת הנכס ותמיד יהיה לכם כתובת אליה תוכלו לפנות במקרה הצורך גם במקרה של השכרת משרדים או רכישה.