בשנים האחרונות עלו הביקושים לדירות להשכרה, ישראלים רבים נוהרים ומחפשים בשוק הדירות את הדירה שתתאים כמו כפפה ליד, אך מתקשים למצוא את האחת שתעמוד בכל הפרמטרים שלהם (או לפחות ברובם). אז איך בכל זאת אפשר להתמודד? איך אפשר למצוא את הדירה המתאימה? מאיפה בכלל מתחילים? במה צריך להתחשב? מאמר זה יתן מענה על כל המידע הנדרש עבורכם בשוק הדירות להשכרה.

איפה אפשר למצוא דירה להשכיר?

יש לא מעט דרכים למצוא דירה למטרות שכירות, הן מבחינה מסורתית והן מבחינה דיגיטלית. מבחינת השיטות המסורתיות יותר, ניתן למצוא דירות בעיתונים, מקומונים, סוכנויות תיווך ועוד. אבל התקדמנו, מרבית האנשים מחפשים באינטרנט דירות, כמו למשל דרך הפייסבוק מרקט, לוח נדלן, אתרים ייעודיים כמו יד2 למשל או הומס, מדל"ן ועוד.

דרך הפייסבוק יש קבוצות ייעודיות, כמו למשל "דירות להשכרה במודיעין והסביבה", שם בעלי דירות או מתווכים מעלים פוסטים עם פרטי הדירה ופונים אליהם כל המעוניינים לדוגמה.

אפשרות נוספת היא איתור של פרויקטים של דירות במחיר מופחת או עלות קבועה למשך זמן מוגדר, במידה ומצאתם פרויקט רלוונטי ניתן לפנות לבעלים ולבדוק האם נותרו דירות במידה ואין מידע באתר או בכל פלטפורמה אחרת.

מהם הפרמטרים לחיפוש?

אם נשים על זה את האצבע, כאשר ניגשים לחיפוש דירה לא פשוט "מחפשים דירה", בכלליות, אלא מכניסים פרמטרים לסינון מינימלי. למשל, דירת 4 חדרים, עם מרפסת, חניה, מותר בעלי חיים, ממ"ד, סורגים, לטווח ארוך, נס ציונה – כמובן, כל אחד והעדפותיו. 

אבל כדי למצוא את הדירה המתאימה ביותר, רצוי לסמן את האופציות הרלוונטיות ביותר עבורכם על מנת לסנן את הדירות שפחות מתאימות כך שלא יוצגו עבורכם. מומלץ לסמן את האפשרויות עליהם אינכם מוכנים להתפשר. כמו כן, רצוי להגדיר מראש תקציב מינימלי ותקציב מקסימלי שתהיו מוכנים להשקיע עבור שכירות.

דברים שכדאי לדעת מראש:

  • עיר בה תרצו לגור
  • מספר חדרים (טווח – למשל 3-5 חדרים)
  • מרפסת / גינה / חצר
  • תקציב משוער (טווח מינימלי ומקסימלי)
  • שונות (חניה / בעלי חיים / קומה / מעלית / נגישות לנכים ועוד)

מצאתי דירה, מה עכשיו?

מזל טוב, מצאתם כמה דירות שאהבתם. השלב הבא הוא לקבוע פגישה ולהגיע לראות את הדירה – מומלץ להסתכל על כל הקירות של הבית, כמובן גם על הבניין עצמו והסביבה, חדר המדרגות, הלובי… תנסו לפתוח ולסגור את כל הדלתות, להפעיל את הברזים ולבדוק את תקינות החשמל בדירה. האם יש רטיבות בתקרה? האם הקיר מקולף? מה מצב המקלחת? מה מצב הכיורים? האם הבית ישן או חדש? יש נגישות לנכים? יש לשים את האצבע על כל הבית וסביבתו על מנת להבין אם הוא אכן מתאים עבורכם. 

דבר חשוב נוסף – בעל הדירה חשוב לא פחות, בידקו שהוא אדם נעים וקשוב, מישהו שאתם מרגישים שניתן לסמוך עליו.