מרפסת סגורה

תקופת הקורונה יצרה שינוי מהותי בדפוסי החשיבה של ישראלים רבים. בתקופת הסגרים כל בני הבית שהו יחד בין ארבעת הקירות של הדירה וזו הייתה תקופה לא קלה. הילדים שרגילים למרחבים בפארק, בגן הילדים או בבית הספר היו כל היום בבית והורים רבים המשיכו לעבוד מביתם. מצב זה יצר לחץ במשפחות ולכן  רבות מהן אשר עד עתה חשבו שהן גרות בדיור שהוא מותאם לצרכיהם, הבינו שהם צריכים לבצע שינוי משמעותי ולעבור דירה. המגמה העיקרית הייתה לעבור לדירה שיש בה גינה או לחלופין לדירה בעלת מרפסת סגורה שבה הילדים יוכלו לשחק במרחב הגדול הקיים בה.

לאור זאת פנו לחברה משפחות רבות שחיפשו דירות יד שנייה או דירה חדשה בערים השונות. ברוב המקרים המשפחות ביקשו לעבור לדירה גדולה ומרווחת יותר בסביבת המגורים הנוכחית כיוון שהם רגילים לגור בה, זו שכונה איכותית והילדים רגילים למסגרות החינוך ויש להם חברים רבים בשכונה. משפחות שדירתם הנוכחית היא בת ארבעה חדרים, חיפשו דירות חמישה או שישה חדרים כשהדגש הוא על דירות מיני פנטהאוז או פנטהאוז יוקרתיות שיש בהן מרפסת גדולה מאד, כמה מרפסות או מרפסת וגג. בהתאם להיצע הדירות, ראו הלקוחות כמה וכמה דירות עד שהם בחרו את הדירה שתהיה המיטבית עבורם והחלו את הליך המשא ומתן לרכישתה.

מרפסת סגורה בדירות

ההעדפה של הלקוחות היא לרכוש דירה שיש בה מרפסת סגורה על ידי זכוכיות מתקפלות אשר ממוקמות מקצה אחד של המרפסת לקצה השני שלה. סגירה איכותית זו מעניקה לבני הבית חלל מגורים נוסף שיכול להיות פתוח בימי הקיץ וסגור לחלוטין בימי החורף הקרים והגשומים. כך כל משפחה יכולה להשתמש במרפסת הזו כראות עיניה, למטרה של אירוח, משחקים לילדים, פינת עבודה או כל צורך אחר הקיים בבית. יש לכך יתרונות רבים כמו העובדה שאפשר כל הזמן ליהנות מהנוף ובמיוחד אם מדובר בדירה הממוקמת באחת הקומות הגבוהות ואפשר ליהנות מהנוף הפתוח של חופי הים התיכון או כל נוף אחר בסביבת המגורים.

אופציה של סגירת מרפסת

את סגירת חורף למרפסת מבצעים באמצעות שימוש במסילה תחתונה ומסילה עליונה מאלומיניום. מדובר במסילות בטיב מעולה אשר הן בעלות יכולת לשאת את יחידות הזכוכית המחוסמת עליהן. כך מניעים אותן בזו אחר זו מקצה אחד של המרפסת אל הקצה השני ובשלב האחרון סוגרים באופן הרמטי את הפלטה האחרונה. בדרך זו כל הזכוכיות ממוקמות במקום שיועד להן והן חזקות ביותר ופגעי מזג האוויר לא ישפיעו עליהן. אפשר ליהנות מהמקום הסגור הן כאשר יש סערות, גשמים, ברד ושלג.

איכות חיים חדשה בדירות

מהלך של סגירת מרפסת זכוכית משדרג את המרפסת ואת הבית כולו וזו הסיבה שלקוחות רבים מעדיפים לרכוש דירה בעלת ייחודיות זו.

המאמר נכתב בשיתוף עם צל וילון https://www.cel-vilon.co.il