המראה החיצוני של הבית שלכם מעיד עליכם לא מעט. אם מדובר בבית פרטי, המראה החיצוני הוא גם רמז עבה לגילו של הבית, למצבו ולחשיבות שרואים בני הבית בשמירה עליו. אופנות וטרנדים מתחלפים וחולפים, גם בתחום הארכיטקטורה אבל מוקפד, אלגנטי ואסטטי, כמעט תמיד יישאר שילוב על זמני מנצח. את כל אלה ניתן להשיג בעזרת חיפוי קירות חוץ.

 

למה כדאי לחפות קירות חוץ?

חיפוי קירות חוץ הוא החלטה נבונה גם מבחינת עיצוב וגם מבחינה פרקטית. הבנייה המודרנית בטוחה ומתוכננת על פי עקרונות ותקנים מחייבים, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להסתפק בקיר לבנים צבוע. חיפוי קירות חוץ הוא תוספת של אלמנט מרכזי ובולט כל כך, עד שהוא משנה לחלוטין את מראה הבית ומשפיע לטובה גם על הערך הכספי של נדל"ן. הוא מאפשר להשיב למראה הבית רוח נעורים בעזרת חיפוי אלגנטי שיהפוך את הבית שלכם ליוצא דופן מבחינה ויזואלית. בנוסף להיבט האסטטי, חיפוי קירות חוץ מודרני הוא גם תוספת פרקטית למבנה, בין השאר חיפוי קיר חוץ מאפשר הגנה מרבית נגד פגעי הטבע, שימוש כאלמנט בידוד תרמי ובידוד אקוסטי.

 

הבית שלי הוא אני

הבית הוא בדרך כלל הרכישה הגדולה ביותר שמבצע אדם בחייו, זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שרבים רואים את הבית שלהם ואת מראהו כמעידים עליהם. כבר מהעת העתיקה אפשר לזהות השקעה ויזואלית בחזית הבית  – בתקופות קדומות, הבניינים המפוארים היו בתי תפילה וארמונות מלכים אבל גם לאדם הרגיל אכפת שהבית שלו ייראה שמור ואסטטי וגם הוא חש שהבית שלו מעיד עליו. שמירה על מראהו החיצוני של הבית נכונה תמיד אבל היא הופכת חשובה שבעתיים, כאשר אתם עומדים בפני מכירה של הבית ומראהו החיצוני משפיע, כמובן, על ערכו בשוק.

 

החיפוי המתאים עבורכם

החומרים שמהם עשויים לוחות חיפוי חוץ, הם רבים ושונים מאוד זה מזה. אם מטרת החיפוי היא העלאה של ערך הבית, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כמו מתווכים או קבלנים, כדי לקבל ייעוץ מקצועי לבחירה הנכונה כלכלית. אם אתם רוצים להתקין חיפוי חיצוני כדי לשדרג את מראה הבית באופן כללי, ייתכן שמעצב או אדריכל יוכלו להמליץ לכם על החיפוי המתאים ביותר עבור הבית שלכם, בהתחשב בגודלו, במיקומו ובתדמית שתרצו שיציג. חיפויים לקירות חוץ עשויים מחומרים טבעיים כמו אבן ועץ וגם מחומרים מלאכותיים כמו פולימרים שונים. התקנה מקצועית של חיפוי קיר חוץ תבטיח שהוא ימלא את תפקידו נאמנה.

 

טיפים לתחזוקה ושמירה על חיפוי חוץ

בחירה בחיפוי לקירות החוץ של הבית, מבטיח תחזוקה קלה ונוחה יותר מאשר הטיפול הנדרש בקירות שאינם מחופים. הנה כמה טיפים חשובים לגבי תחזוקה של קירות חוץ מחופים:

  • אם אתם בוחרים חיפוי עשוי מחומר סינטטי, חשוב לבדוק את הוראות הניקוי והאחזקה טרם ההתקנה.
  • אם אתם בוחרים בחיפוי עשוי חומר טבעי, הטיפול והתחזוקה יהיו פשוטים ביותר וידרשו ניקיון תקופתי וליטוש אחת למספר שנים.
  • עבור כל חיפוי חוץ כדאי לבדוק האם ניתן להוסיף שכבות של חומר מגן, שמכונה סילר, כדי להוסיף הגנה נוספת על החיפוי ועל הקיר.
  • ניקיון יסודי או ליטוש של חיפוי קירות החוץ כדאי להשאיר לאנשי המקצוע, כדי לא להרוס את מבנה החיפוי.

 

לסיכום

חיפוי של קירות חוץ יכול לשדרג את ערך הבית שלך: חיפוי כזה משפר ומחדש את מראה הבית, מגביר את האיטום והבידוד החיצוני, תרמי ואקוסטי וכן מוסיף להגנה על הבית מפני פגעי מזג האוויר.