בשוק הנדל"ן עתיר ההזדמנויות כדאי לנצל את המומנטום ולחשוב כיצד אפשר להשקיע חכם.
אם החלטתם לרכוש נכס להשקעה או למכור את הנכס שלכם ואתם רוצים להעלות את ערכו,
מומלץ לבצע מתיחת פנים ומספר שדרוגים שלא חייבים לעלות לכם הון תועפות, אבל יכולים בהחלט לעשות הבדל משמעותי בהעלאת ערך ומחיר הנכס.
באנגלית קוראים לזה home staging והכוונה בפועל היא לעצב מחדש את סביבת המגורים בדרך אחרת, שתיצור תחושה של בית אטרקטיבי יותר מכל הבחינות: גודל, אווירה, יוקרה.

לפניכם מספר צעדים בדרך לעיצוב הבית מתוך מטרה להעלות את ערכו בשוק:

חלוקה מחודשת של המרחב
אל תחשבו באופן מידי על ניפוץ קירות אלא על האופן בו תוכלו לחלק מחדש את החלל ולהגדיר אותו בדרך חכמה יותר. למשל, הפיכת נישות לחללי אחסון, מתחת לגרם המדרגות או ביצירת נישות מגבס כספרייה או מזווה, שימוש במחיצות הזזה ניידות או קירות מגבס להפיכת חדר גדול לשני חללים כדי להציע חלוקה נבונה יותר של השטח הנתון.

צביעה מרעננת של קירות וחזיתות
צבע מכניס תחושת ניקיון לבית ויש חשיבות רבה גם לסוג הגוונים שאתם בוחרים כאשר צבעים בהירים ורכים מוסיפים עדינות, אווריריות ותחושה של מרחב מואר יותר ולכן, חללים צרים וקטנים יחסית בעלי תקרה נמוכה כדאי לצבוע בגוונים בהירים.
בעוד בחללים רחבי ידיים אפשר לייעד קיר ספציפי כקיר כוח בגוון דרמטי, שיהווה עוגן או לבחור טקסטורה מעניינת שתוסיף נוכחות, למשל, קיר מאחורי מסך הטלוויזיה. במקום להחליף מטבחים או ארונות אפשר גם לצבוע בצבעים מתאימים לחומרי הגלם את החזיתות של ארונות במטבח, ארונות חדר הרחצה, ארונות חדר השינה או רהיטים ישנים שיש להם קסם וחבל להיפרד מהם.
כנ"ל אפשר לבצע שדרוג מרצפה על ידי הוספת פרקט או באמצעות טפט מחמיא עם הדפסים ייחודיים לקירות או אריחי פסיפס למטבח.

לחדש ברהיטים מרשימים
מצד שני, רהיטים חדשים ומשמעותיים בדירה יכולה להצביע על פוטנציאל של עיצוב יוקרתי כמו למשל, פינת אוכל שיש שמוסיפה טאץ' אקסקלוסיבי לבית ומגדירה חלל כפינת אוכל.
חשבו על זה שרבים מעוניינים רוצים להרגיש בבית כמו מלון בוטיק וברגע שמציעים ריהוט יוקרתי, מציפים את התחושה הזאת של בית שכיף לשוב אליו.
אפשר לבחון מחדש את הקומפוזיציה של רהיטים ישנים שמשתלבים בחלל אחד עם הרהיטים החדשים. לפעמים ספה פינתית שמנצלת פינה תגדיל את החלל וכך גם ספסל מתחת לחלון או מידוף מרחף כתחליף לרהיטי רצפה שמפנים את השטח.
בכל מקרה, השקיעו ברהיטים איכותיים ואולי תוכלו גם למכור את הנכס או לשווק אותו ביחד עם חלק הרהיטים כדיל אחד. פעמים רבות שרוכשים או שוכרים פוטנציאליים רואים את הנכס עם הרהיטים הם יכולים לדמיין בקלות יותר את עצמם גרים במקום.
אם החלל קטן וצר יחסית אפשר לבחור רהיטים מינימליסטיים מחומרים קלילים כמו פלטת זכוכית, רגלי אלומיניום ואם מדובר בחלל רחב ידיים – עץ כפרי שיכניס חמימות יעשה בהחלט את העבודה.

ויהי אור מכל הכיוונים
תשתית תאורה אף היא קריטית לדרך בה ייתפס ויוצג החלל שלכם וכדאי לבסס שלוש שכבות של תאורה – היקפית רחבה כללית, ממוקדת אזור אסטרטגית במיקוד שלה ותאורת מבטא לצרכי הדגשה. חשבו גם על אמצעי וויסות התאורה לפי תרחישים ואור יום – אור לילה וכן על גופי תאורה מעוצבים שיוסיפו נגיעה משלימה בחלל.
מומלץ גם להתקין מראות מול מקורות אור על מנת להעצים את התאורה וגם כי מראות יוצרות תחושה גדולה ופתוחה יותר בחלל.

מחפשים דירות למכירה בבני ברק? פנו אלינו עכשיו!