שוק הנדל"ן הוא מקום מצוין למשקיעים במאה ה-21. הסיבה לכך פשוטה: המין האנושי הולך ומתרחב, גם מבחינת מספר בני האדם בעולם וגם מבחינת היקף הפעילות, ולכן נדרשים יותר ויותר מבנים – כך שנכס שנבחר בחוכמה יניב תשואה נאה מאוד. עוד סיבה טובה לכדאיות ההשקעה בנדל"ן היא האפשרות לעשות זאת גם בישראל וגם במקומות אחרים, ובפרט עלתה על מפת המשקיעים בירת יוון אתונה.

אופטימיות כלכלית 

בשנת 2008 העולם כולו חווה זעזוע, כשמשבר עמוק בשוק המשכנתאות בארה"ב התגלגל לכדי משבר פיננסי גלובלי. יוון, מסיבות שונות, הייתה אחת המדינות שספגו מכה קשה במיוחד. במשך למעלה מעשור נאבקה המדינה הצנועה שבמזרח הים התיכון כדי להתגבר על המשבר, בדרך הייתה גם מגפה עולמית שהשפיעה לרעה על כל הכלכלות המפותחות – אבל כיום יוון הצליחה לייצב את עצמה, ושוררת בה אופטימיות כלכלית. כידוע, ציפיות הן משאב יקר ערך בכלכלה, וזוהי הסיבה הראשונה לכדאיות קניית נכס ביוון ובפרט באתונה.

מחירים נוחים במיוחד

הסיבה השנייה להמלצה על רכישת נכס באתונה היא רמת המחירים הנוכחית בעיר. נכון ל-2023, העלות של נכס בבירת יוון היא 1,500-3,300 אירו למטר רבוע, כשלשם השוואה בישראל המחיר הממוצע הוא כ-4,000-5,000 אירו למ"ר ובתל אביב אף הרבה למעלה מכך. 

למעשה, אם בישראל אפילו דירה קטנה וישנה בפריפריה כבר עולה למעלה ממיליון שקל, באתונה תוכלו לקנות דירה חדשה ומרשימה בשכונה מוצלחת בכ-750,000-800,000 ש"ח – וכדאי כמובן לנצל זאת.

אפשרות לקבל ויזת זהב

אחד הגורמים לצמיחה המחודשת ביוון הוא המשקיעים הרבים שנוהרים אליה. בין השאר מושכת המדינה בעלי הון באמצעות הענקת ויזת זהב למי שירכוש נכס בסכום מסוים. באתונה המינימום הוא 250,000 אירו כשהנכס הוא בשכונה מערבית, ו-500,000 אירו בשכונות הצפוניות, הדרומיות והמרכזיות. עוד כדאי לדעת שוויזת הזהב מקנה תושבות הן לבעל או בעלת הנכס והן לבני המשפחה מדרגה ראשונה (ובהמשך גם אופציה לאזרחות).

מגוון אפשרויות נרחב במיוחד

אתונה היא עיר מודרנית שוקקת חיים עם למעלה מ-650,000 תושבים ועוד כ-2.5 מיליון בני אדם במטרופולין המקיף אותה. אתונה היא גם יעד אהוב מאוד על תיירים בכל רחבי העולם, כך שעוד אופציה שעשויה להיות משתלמת מאוד היא דירת נופש בעיר. בכל מקרה מובטח לכם חופש בחירה נרחב מאוד עם שלל שכונות המציעות נכסים להשקעה – וביניהן אמבלוקיפי, זוגרפו, קליתאה, גליפאדה ועוד. מידע רלוונטי נוסף שיעזור לכם לבחור נכון תוכלו למצוא ב- Go Greece – חברה ישראלית שפועלת ביוון ומסייעת לרוכשי הנכסים במדינה.