בואו נתחיל רגע, בכמה מילים ונסביר את העיקרון העומד מאחורי רשות המיסים. נכון, זה תמיד נראה כאילו מדובר על גוף שמטרתו היא לפגוע בנו ולקחת מאיתנו כספים שלא כדין, אבל האמת היא הרבה יותר מורכבת בסופו של דבר. המטרה של נטילת מיסים מאזרחים נועדה לאפשר למדינה להתקיים. שכן אם זו לא תגבה מיסים מאזרחי המדינה, התוצאה תהיה מדינה שאין לה כסף להשקיע בתשתיות ובתנאים בסיסיים, כאלו שיאפשרו לנו, בתור אזרחים, לחיות בעולם מערבי, נוח ומפותח. באותה הנשימה, כן, יש מקום לערער על שיעור גובה המס אותו אנחנו נדרשים לשלם ויש דרך לעשות את הדברים כך שנוכל להרוויח יותר מכל עסקה בתחום הנדלן. אבל, כמובן, את כל זה חשוב לעשות לפי החוק ולא לזלזל בו.

אילו עברות נפוצות בתחום המס אפשר לראות בשוק הנדלן

עורך דין מיסים הרבה פעמים 'נקרא לדגל' במקרים הבאים:

  • עברות בדמות העברה של 'כסף שחור': כסף מזומן העובר מיד ליד הוא כלי מצויין להעלים מס. כלומר, אם לא נדווח על כך שקיבלנו כסף או העברנו אותו, הרשויות לא יקבלו את המידע הרלוונטי שיעזור להן לחייב אותנו לשלם מס עבור העסקה. משום ששוק הנדלן כולל עבודה של אנשי מקצוע רבים, לא פעם אנחנו נראה עסקאות המתנהלות בכסף מזומן, מה שיוביל להעלמת מס ולדיווחים כוזבים.
  • להימנע מתשלום למעמ או שימוש בנתונים לא מדויקים בשביל להגדיר את ההוצאה כהוצאה מוכרת: מעמ הוא מס ערך מוסף אותו צריכים לשלם מי שמרוויחים, בתור בעלי עסק, מחזור של מעל מאה אלף שקלים בשנה. שוב, משום שאנחנו מדברים על נקודת המפגש בין בעלי העסק ובין לקוחות פרטיים, לפעמים, תהיה נטייה לנסות ולהעביר חלק מהכסף באופן דיגיטלי וחלק במזומן, כדי להימנע מתשלום מעמ. הדבר נכון גם במקרה בו בוחרים בעלי המקצוע להגדיר כל הוצאה פרטית בתור 'הוצאה מוכרת למס הכנסה', מה שיכול להוריד משיעור המס אותו ישלמו בסופו של דבר, במילים אחרות, מדובר על העלמת מס.

תמיד כדאי לפעול באופן חוקי

אין עורך דין מיסים שימליץ לכם להימנע מקיום החוק. אמנם, מדינת ישראל לא פעם מאלצת את האזרחים להתמודד עם מנגנונים בירוקרטיים לא פשוטים וזה נכון שברגע הראשון, נדמה כאילו מדובר על טכניקה פשוטה להימנע מתשלום עודף. אבל האמת היא כי זרועותיה הארוכות של מערכת האכיפה עלולות להגיע אליכם. אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים בסיטואציה בה תוותרו חסרי אונים, בעוד הייתם יכולים להשתמש בכלים אחרים, חוקיים, כדי לשפר את נתוני הפתיחה שלכם, בעסק או מול אנשי המקצוע עימם אתם בוחרים לעבוד.

שוק הנדלן מלא בתקנות וחוקים שמטרתם להיטיב עמכם

מי שמכיר את התחום היטב יודע כי אמנם, מדינת ישראל גובה מיסים בשיעור גבוה עבור עסקאות בתחום הנדלן, אבל היא גם מאפשרת לכם להשתמש בכלים משפטיים כדי ליהנות מהנחות משמעותיות. בשביל ליהנות מכל ההטבות הללו, אתם צריכים לבחור עורך דין מיסים שבקיא ברזי החוק, מי שמכיר את התחום שיהיה שם עבורכם וידע לסייע לכם, כך שמצד אחד תתנהלו מול רשות המיסים עם היד על העליונה ומהצד השני, לא תעברו חלילה, על שום חוק או תקנה.

לעבוד חכם כדי לחסוך כסף גדול

מי שקרא את הספר 'אבא עשיר אבא עני' יודע זאת היטב, מי שבוחר להתנהל בחכמה יכול להפיק הרבה יותר מכל עסקה. רוצים ליהנות מסיוע משפטי? פשוט צרו קשר כבר עכשיו.