אם אתם מחזיקים נכס נדל"ן ולא משנה אם מדובר על הנכס בו אתם מתגוררים או על דירת יד שנייה שנרכשה לצורך השקעה, דעו שיש המון דרכים אפקטיביות וגם פשוטות על מנת לשדרג את אותו הנכס. יש יתרון גדול בשדרוג, שכן ניתן להעלות את השווי הכספי של הנכס בצורה משמעותית וכמו כן לקבל דירה שתהיה מרווחת, מפנקת וגם מעוצבת. השדרוג יכול להיות כשיפוץ קוסמטי בסלון, הרחבה של חדר השינה, החלפת הריצוף במטבח, שדרוג חדר האמבטיה וכו'. לא משנה איזה שדרוג תבחרו לעשות, יהיה לו ערך כלכלי גבוה בהמשך.

שלב מס' 1 – שדרוג המטבח

תסכימו איתנו שהמטבח הוא חלק משמעותי ומרכזי בכל דירה. אנחנו מבלים בו לא מעט שעות לצורך הכנת אוכל ושתייה, לפעולות כמו בישול ואפייה, לקיום ארוחות משפחתיות, לאירוח של חברים וכו'. על כן, המטבח צריך להיות נעים, פונקציונאלי והכי חשוב נוח עבור כל המשתמשים בו. את המטבח, אפשר לשדרג בכל מיני דרכים וזאת בהתאם לצרכים שלכם. לדוגמה, אפשר לבצע שדרוג גדול ומשמעותי כמו החלפת המטבח כולו וסגנון העיצוב שיש במטבח הקיים ובמקום מטבח כפרי למשל לבחור מטבח איטלקי. כמו כן, אפשר לבצע שדרוג קטן יותר כמו הוספה של מקומות אחסון, חידוש מראה הארונות, החלפת המכשירים החשמליים ועוד.

שלב מס' 2 – שדרוג חדר האמבטיה

מדובר על אחד החללים החשובים שיש בכל דירה. כמו כן, הוא בניגוד לשאר החללים, הוא מצריך תחזוקה נכונה וזאת על מנת למנוע תקלות וכמובן על מנת שיהיה נוח ונעים להשתמש בו. שיפוץ חדר האמבטיה מומלץ מאוד למקרים שיש בעיות כמו, סתימה בצנרת, מים דולפים, אריחים שבורים, ברז מקולקל וכו'. אל תדחו את השיפוץ ועשו אותו כמה שיותר מהר וזאת על מנת למזער נזקים עתידיים נוספים. כמו כן, אפשר גם לעשות שיפוץ מטעמים של אסתטיקה וגם נוחות. לדוגמה, אפשר להחליף את ארונות האמבטיה, לשדרג את הכיור לאחד חדש, להתקין ברז מקלחת משוכלל, להוסיף ארון שירות ועוד.

שלב מס' 3 – שדרוג חדר השינה

אנחנו ישנים מדי לילה בחדרי השינה ועל כן, נרצה שהם יהיו נוחים, מרווחים, מפנקים וגם יפים. אם יבוצע תכנון נכון, יהיה אפשר לשדרג משמעותית את חדר השינה ולהנות משינה טובה ומפנקת. איך עושים זאת? אפשר להתקין ווילונות חדשים, לרכוש מזרון איכותי, לרכוש גופי תאורה מעוצבים, כריות וכו'.

שלב מס' 4 – שדרוג הסלון

אי אפשר לשדרג את כל הדירה ולא לתת תשומת לב לסלון. איך אפשר לעשות את השדרוג בהצלחה? אפשר להוסיף כריות נוי בכל מיני צבעים, אפשר לתלות תמונות, להוסיף שטיחים וכו'.

בכמה שיפוץ מעלה את ערך הדירה?

אם מדובר על שיפוץ קוסמטי, שווי הדירה יעלה בכ-5 אחוזים. אם מדובר על שיפוץ מלא והיקפי, שווי הדירה עשוי לעלות בכ-15 אחוזים.