מערכת סולארית ביתית הופכת את הבית שלכם ליצרן חשמל עצמאי. היא יכולה להרוויח עבורכם כסף או לחסוך באופן ניכר את התשלומים לחברת החשמל. כך או כך, בית המצויד במערכת סולארית פעילה ותקינה, הוא נכס מניב שדורש מעט מאוד תחזוקה. מערכת כזו מעלה את ערך הנכס, גם במקרה של מכירתו. אז בואו נראה איך הקיץ הישראלי יכול להרוויח בשבילכם כסף.

מה יש על הגג?

חשבתם פעם על הדרכים בהם הבית שלכם יכול לייצר עבורכם רווח? נכון, אפשר להשכיר בית או דירה בתשלום אבל האם ידעתם שיש הזדמנות ממש מעל ראשכם? על מרבית גגות הבתים והבתים המשותפים לא נמצא דבר מלבד דודי שמש, בחלק מהמקרים ועל השטח המבוזבז הזה ניתן להקים מערכת סולארית פעילה שמייצרת חשמל על ידי המרת כוח סולארי שנאסף ע"י פאנלים סולאריים שניתן להתקין על כל שטח הגג.

כמה חם

האקלים הארץ ישראלי הוא חם מטבעו וברוב עונות השנה ישנה שמש ישירה המאירה על גגות הבתים. עבורנו השמש עלולה להיות גורם מציק אבל הדרך החכמה והמשתלמת להשתמש בכוח הסולארי היא התקנת פאנלים סולאריים ומערכת תומכת על הגג ולהפוך ליצרן חשמל. בחשמל שנוצר אצלכם על הגג תוכלו להשתמש גם כדי למזג את הבית עבורכם.

תחזוקה וטיפול

התקנת המערכת הסולארית על הגג מתבצעת על ידי אנשי מקצוע שיוודאו קיום של האישורים הנדרשים, התאמת השטח להתקנה והעדר מכשולים שעלולים להפריע לקרני השמש להגיע ישירות אל הפאנלים הסולאריים. רוב התחזוקה הנדרשת היא ניקוי של הפאנלים כדי לאפשר מיקסום של יכולת הייצור. מערכת סולארית מתאימה גם במקרה של נכסים להשקעה או של נכסים למכירה. הנכס המניב המותקן על הגג יעלה את ערך הנכס, גם במכירתו וגם במקרה שהוא מושכר לאחרים, יכולה המערכת על הגג להמשיך ולפעול.

איך תרצו להרוויח?

פאנלים סולאריים פעילים על הגג מתאימים לכל סוג של נדל"ן אבל יכולים לייצר רווח גדול בהרבה כאשר הם מותקנים על גגות גדולים כמו של נדל"ן מסחרי להשקעה. גגות כאלה יוכלו להכיל לוחות סולאריים רבים ולייצר כמות גדולה של חשמל. את החשמל שנוצר בעזרת מערכות סולאריות ניתן למכור במחיר אחיד לחברת החשמל או להשתמש בו בעצמכם ולהקטין את חשבון החשמל. חשוב לזכור שגם מחיר ההתקנה וגם הסדרי המס הנוכחיים הופכים את התקנת המערכת למשתלמת ורווחית במיוחד.

השבחה סולארית

מערכת סולארית ביתית היא דרך משתלמת לייצר אנרגיה ירוקה על הגג של ביתכם ובכך להרוויח כסף ובמקביל להשביח את הנכס שלכם ולהעלות את ערכו באופן ניכר. אז אם יש לכם שטח גג פנוי, כדאי לברר האם הוא מתאים להתקנה של מערכת סולארית ביתית ואם הגג מתאים, אתם עשויים להיות בדרך להפוך בעצמכם ליצרני חשמל עצמאיים.