רוצים להתחיל בתהליך בקשת הלוואת משכנתא? הצטרפו אלינו לכתבה מעניינת ביותר, בה תוכלו לקבל טיפים מועילים על כל מה שקשור למשכנתא.

הכתבה בשיתוף עם חברת ייעוץ משכנתאות מובילה. לייעוץ משכנתא לחצו כאן.

לפני שמקבלים משכנתא

שימו לב, לפני שתוכלו לקבל את ההלוואה מהבנק, עליכם להשלים את כל הדברים הללו:

-אישור עקרוני למשכנתא. האישור הזה תקף ל-24 ימים לפחות והוא כולל את תנאי המשכנתא שהבנק מציע לכם.

-הערכת שמאי. הבנק ישלחו מטעמו שמאי. תפקידו הוא להעריך את השווי של הנכס. שימו לב, הערכת השמאי יכולה להשפיע רבות על סכום המשכנתא שיאושר לכם.

-משא ומתן על המשכנתא. על מנת שיהיה אפשר לשפר את התנאי של המשכנתא וכמובן גם להגדיל את ההחזר החודשי, יש לבצע משא ומתן מול הבנק ממנו אתם לוקחים את ההלוואה.

-רישום הערת אזהרה. כאשר העסקה נסגרה, עורך הדין מטעם הרוכשים, ירשום הערת אזהרה על הנכס לזכותם ברשות מקרקעי ישראל או בטאבו. הרישום נעשה על מנת שיהיה אפשר למנוע את העברת הנכס לגורם שלישי.

-הגשת בקשה למשכנתא.  יש להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים כמו, תלושי משכורת, דפי חשבון ומסמכים נוספים שהבנק מבקש. 

-סגירת העסקה. כאשר התקבל אישור עקרוני, אפשר לסגור את העסקה ולהעביר את הנכס לרוכשים. כמו כן, מבוצע רישום של הנכס ברשות מקרקעי ישראל או בטאבו על שם הרוכשים וגם הבנק מעביר את הכספים לרוכשים וכל זאת על מנת שיוכלו לשלם בעבור הנכס שרכשו.

כמה מילים על ההון העצמי

מדובר על כסף שהרוכשים מביאים לעסקת המקרקעין, בלי שום קשר לכסף שהם לווים מהבנק.
שימו לב, על פי הנחיות של בנק ישראל, אף גוף פיננסי לא יעניק ללווים את כל הסכום הנדרש לרכישת הנכס. להלן דרישות לגבי הון עצמי:

-אם מדובר על נכס ראשון, ההון העצמי הנדרש הוא 25 אחוזים מערך הנכס.

-אם מדובר עבור נכס שמוכרים ובמקומו רוכשים אחר, ההון העצמי הנדרש הוא 30 אחוזים מערך הנכס.

-אם מדובר על נכס להשקעה או נכס נוסף, ההון העצמי הנדרש הוא 50 אחוזים מערך הנכס.

שימו לב, יש כל מיני דרכים להשיג או להגדיל את ההון העצמי. לדוגמה, אפשר להיעזר בהלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות.

כמה מילים על ההכנסה הפנוי ותנאי המשכנתא

מלבד ההון העצמי, מה שיכול עוד להשפיע על סכום המשכנתא יהיה גובה ההכנסה שיש ללווים. ככל שההכנסה תהיה גבוהה יותר, כך גם המשכנתא תהיה גבוהה יותר. לדוגמה, אם מדובר על הכנסה של 10,000 שקלים נטו בחודש, אז אפשר לקחת משכנתא שההחזר שלה יהיה במקסימום 5000 שקלים בחודש. במידה וזה אכן המצב, הלוואת משכנתא של מיליון שקלים, תהיה ל-30 שנים.

כמה מילים על ייעוץ משכנתאות

נמליץ לכם להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי שילווה אתכם לאורך כל הדרך ועד להשלמת הרכישה של הנכס. שימו לב, ככל שיועץ המשכנתאות הוא מיומן וגם מנוסה יותר, כך גם הוא יוכל להשיג לכם תנאי הלוואה משכנתא טובים יותר. תודות לתנאים הללו, אתם תוכלו לחסוך סכומי כסף גדולים בכל הקשור להחזרי המשכנתא. חפשו יועץ משכנתאות או חברת משכנתאות שיש עליהם המון המלצות. בדקו מהו המחיר המבוקש וסגרו את העסקה עם מי שהכי שנתן לכם את השירות הטוב ביותר וכמובן את ההצעה המשתלמת ביותר.