בין כל אפשרויות ההשקעה הקיימות בשוק הישראלי, השקעה בנדל"ן למגורים הפכה להיות בין הנפוצות כאפיק השקעה רווחי לאורך זמן בעשור האחרון, כאשר בשנים האחרונות ישנה אפילו מגמת עלייה באפיק זה. השקעה זו מציעה יתרונות רבים עבור המשקיעים. מהן הסיבות בגינן ההשקעה בנדל"ן למגורים כל כך מומלצת ונפוצה? האם יש יתרונות חברתיים להשקעה זו? מה הקשר למודל קיבוצי? ומה לגבי מגורי סטודנטים? על כך ניתן מענה נרחב בהמשך.

כדאיות ההשקעה בנדל"ן למגורים

רבים נכנסים לאפיק ההשקעה בנדל"ן למגורים, זאת בשל מספר יתרונות –

קודם כל, במיוחד בשנתיים האחרונות בעקבות גידול באוכלוסיה בין היתר, עלייה ברמת החיים, הביקוש עבור דירות למגורים עולה, במיוחד בערים. מחירי הדיור נוטים לאורך זמן לעלות (ולפעמים גם לרדת) לאורך זמן, אבל בגדול זה עשוי להבטיח למשקיעים תשואה יחסית יציבה עבור השקעתם. 

דבר נוסף הינו האפשרות למינוף, כלומר, ניתן לקחת משכנתא ובכך לרכוש נדל"ן, דבר אשר מאפשר למשקיעים להשקיע יחסית סכום קטן ועל ידי כך ליהנות ממינוף גבוה. דבר נוסף שהוא לא פחות חשוב הוא במילים אחרות "הכנסה פאסיבית", כלומר מקור הכנסה קבוע על ידי דמי שכירות, מקור הכנסה נוסף.

יתרונות חברתיים להשקעה בנדל"ן

השקעה בנדל"ן למגורים מאפשרת קידום של קהילתיות בין היתר. כמו כן, ניתן אף לסייע למיעוטי יכולת על ידי הפחתה במחיר במטרה למצוא דיור הולם במחירים הולמים, ממש בסגנון של דירה במחיר מופחת. דוגמה למימוש יתרונות חברתיים על ידי השקעה בנדל"ן ניתן לראות בעזרת דרור בתי חינוך למשל – מדובר ברשת חינוך ייחודית אשר משלבת מגורים משותפים של תנועת הנוער במסגרת של "קיבוץ בתוך בניין". מודל זה מאפשר לתנועה להנות מדיור איכותי במחיר סביר לצד יצירה של קהילה תומכת.

נקודות למחשבה

ישנם מספר דברים שחשוב לציין בכל הנוגע להשקעה בנדל"ן עבור מגורים – עליכם לקחת בחשבון שככל ומדובר בהשקעה כזו או אחרת, תמיד זה כרוך באיזשהו סיכון מסויים. בטרם קבלת ההחלטה בעניין ההשקעה, חשוב שתבחנו היטב את הנכס המדובר, את הסיכונים הכרוכים, מומלץ להסתייע ביועץ נדל"ן על מנת לקבל מבט לתמונה המלאה.

עליכם לקחת בחשבון את המיקום של הנכס, שכן המיקום עשוי להשפיע באופן משמעותי על ערך הנכס, על הפוטנציאל ואף על התשואה של הנכס. בנוסף, חשוב מאוד לבדוק את מצבו של הנכס בטרם הרכישה – האם משופץ? חדש מקבלן? דרוש שיפוץ? במצב שמור? האם רכישת הנכס כרוך בעלויות שיפוץ? 

בכל הנוגע בהשקעות נדל"ן, זה יכול להיות אפיק השקעה משתלם ואף רווחי לאורך זמן, אך יחד עם זאת חשוב מאוד לגשת לנושא בצורה מושכלת עם הבנת וביצוע מחקר, תכנון קפדני לפני הרכישה.