כאשר יש ברשותנו נכס נדלני, כולנו נשאף לרוב לדבר אחד – שהערך של הנכס יהיה גבוה ככל האפשר. בין אם אנחנו גרים בפועל באותו הבית, מתכננים למכור אותו בעתיד הקרוב או הרחוק, או פשוט רוצים שהערך שלו יעלה לכל מקרה, ישנם דרכים שונות ומגוונות להשבחת נכסים באמצעות עיצוב פנים. אז איך אפשר להשביח נכס? התשובות מעוצבות בפנים.

 

בית הוא נכס שכולנו שואפים שיהיה ברשותנו. ניתן אפילו לומר שבישראל, השאיפה לבית היא משהו כמעט מולד, רצון כמעט טבעי שמגיע עמוק מהמשפחה ועוד מהילדות – כי בסוף, כולנו רוצים מעבר לנכס, בית לחזור אליו. 

אך במידה שיש לנו כבר בית משלנו, ודווקא בגלל שנכס כמו בית הוא לא משהו מובן מאליו בתקופה זו, עלינו להפיק מאותו בית את המיטב על ידי השבחה שלו ומיצוי הפוטנציאל המלא שלו. 

אחד התחומים בהם ניתן להשתמש בכדי להעלות ערך של בית קיים בצורה הטובה והיעילה ביותר, הוא עיצוב הפנים של הבית. 

לכל דירה נתונים טבעיים משלה

לכל בית יש את המיקום שלו, הרחוב והעיר בה הוא נמצא, הגודל שלו, הצורה שלו ובמילים אחרות – הנתונים הטבעיים של הבית אותם קשה יותר ולפעמים בלתי אפשרי לשנות. 

 

אך כל בית או דירה יכולים להשתבח אפילו עם אותם נתונים טבעיים ובתנאי שיעשו הצעדים הנכונים למען אותו הבית. כאשר אנחנו נכנסים לבית מסוים שטרם היינו בו בעבר, אנחנו בדרך כלל נתרכז בריהוט הכללי של הבית, בפרטים כמו תמונות קיר, שטיחים, גוונים של הרהיטים ובגדול בכל דבר שמושך את עינינו ונותן לאותו חלל את האופי המיוחד שלו. 

אותו אופי שמושך אותנו בכל בית בצורה שונה, טמון בפרטים הקטנים, פרטים אשר עיצוב פנים חכם יכול לשפר בצורה ניכרת או לחילופין, להביא גם דירה עם נתוני פתיחה מעולים לערך ירוד בהרבה.

מה הן הדרכים בהם ניתן להשביח כל בית או דירה באמצעות עיצוב פנים?

אחרי שהבנו את המשמעות של עיצוב פנים עבור כל חלל שהוא, כדאי שנבין גם איפה אותו עיצוב בא לידי ביטוי בצורה הבולטת ביותר. הנה מספר דוגמאות לכך:

  • תאורה: בין אם מדובר בגופי תאורה שונים או באור טבעי שחודר מהחלונות, תאורה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל הנוגע לעיצוב פנים. גם אם אור השמש לא מגיע אל הבית שלכם בצורה האידיאלית, ישנם פתרונות רבים שיאירו לכם את החלל בצורה יפה ונכונה הרבה יותר. 


  • ריצוף: למרצפות של הבית שלכם יש חשיבות ענקית. זוכרים את המרצפות הישנות שבעבר היו נוהגים לעשות בהם שימוש – אלו שנראות כאילו הן תמיד מלוכלכות? ובכן, מאז ועד היום כבר התחלפו כמה סגנונות עיצוב וניתן להגיד היום, שחשוב מאוד להתאים את הריצוף לבית, לחלל ולשאר העיצוב.


  • תמונות קיר: במידה והקירות שלנו היו יכולים לדבר, הם בוודאי היו מייעצים לנו לא להשאיר אותם חשופים לגמרי וללא תמונות. תמונות קיר מיוחדות לבית, יכולות לשפר את הנראות של כל דירה בצורה משמעותית מאוד, להכניס אופי מיוחד לכל בית ובכך לגרום  לנכס להשביח ולהעלות את ערכו בהתאם.


  • ריהוט: לרהיטים שאנו בוחרים להציב בבית יש חלק גדול בעיצוב הכולל של החלל. ספות, שולחנות אוכל, שולחנות סלון, שידות צד ועוד – כל אלו הן אמנם פריטים שימושיים והכרחיים לחיים בבית, אך יש בהחלט גם משמעות אדירה לצורה בה הכל מסודר, לגוונים של הרהיטים השונים ולהתאמה שלהם יחד. 

לסיכום – כל נכס יכול להיות שווה יותר 

נכסים חשובים לכולנו, הם נותנים לנו ביטחון כלכלי ומעבר לכך את השקט שבידיעה שתמיד יהיה לנו מקום לחזור אליו. או לפחות 4 קירות עם גג משלנו. אך עלינו לזכור שבאמצעות כמה פעולות פשוטות יחסית מעולם עיצוב הפנים, גם אנחנו יכולים להשביח את הנכס שלנו ולגרום לו, להיות שווה הרבה יותר.