זירת הנדל"ן התחרותית לא עוצרת לרגע ומי שמביט קדימה וחושב בדרך אסטרטגית – כיצד הוא יכול להרוויח יותר, מגלה שעל מנת לעמוד בתחרות הצפופה בשוק, עליו להשקיע בהשבחת הנכס.
תהליכי ההשבחה לא חייבים להגיע לניתוץ קירות או לשיפוץ אינטנסיבי ויכולים להסתכם בעיצוב פנים איכותי ופרקטי, שימקסם את החלל, יפיח בו חיים וסטייל ויהפוך אותו למזמין ואטרקטיבי יותר בעיניהם של רוכשים פוטנציאליים.
עיצוב פנים מקצועי יכול גם להעלות משמעותית את ערך הנכס. כאשר מציגים בית מלוטש ומסודר היטב, שמרגיש כמו מלון בוטיק יכולים מלכתחילה לדרוש מחיר גבוה יותר.

מה יכלול תהליך עיצוב פנים יזום ומכוון להעלאת ערך הנכס וכיצד למקסם אותו בדרך הטובה ביותר?

חשיבה לטווח הארוך
בית צריך לשרת את דייריו בתקופות שונות לאורך החיים ולכן, התכנון המודולארי היום זוכה להכרה רבה מצד נדל"ניסטים. אפשר לבחון אם ניתן להגמיש את החללים כך שהייעוד שלהם ישתנה בקלות לפי צורך. למשל, להפוך נישה בסלון לפינת עבודה שתאפשר גם עבודה מהבית או תשמש כפינת לימוד לילד, יחידת דיור להשכרה לדיירים חיצוניים או כנער למתבגר או כחדר אורחים, שימוש באלמנטים חוצצים מגבס ליצירת הפרדה מינימליסטית בין חללים, כמו בין הסלון לפינת העבודה.
חשיבה כזאת לוקחת בחשבון גם סגנון על-זמני ואלגנטי, שלא בהכרח מבוסס על טרנדים עונתיים מתחלפים, אלא עיצוב שעומד במבחן הזמן כאשר את האופנתיות ניתן לבטא באמצעות אביזרים משלימים או אלמנטים משדרגים למיניהם.

שינויים קטנים שעושים הבדל גדול
מבחינת תקציב, לא חייבים להיקלע לעלויות גבוהות שקשורות להחלפה של מטבח חדש לחלוטין או החלפת אמבטיה ואפשר גם לבצע ציפוי של אמבטיה שמעניק לה ברק ומראה חדש ונקי במיוחד או צביעת חזיתות הארונות או החלפת החזיתות בלבד במטבח עצמו. כמו גם, התקנת דלפק חיצוני שמהווה אלטרנטיבה במיוחד במטבחים קטנים לאי רחב ידיים וכן החלפתם של גופי תאורה שמאירים היטב את המרחב ומעניקים טאץ' אומנותי.
אפשר להשתמש גם בפתרונות גבס כפתרונות אחסון ליצירת חלל מסודר ורחב יותר מכפי שהוא באמת כמו הוספת מדפים מרחפים על גבי הקירות.
תחושה של גודל בתקציב מינימלי ניתנת להשגה גם באמצעות צביעה של הקירות ובחירה בפלטת גוונים מאירה, אוורירית שיוצרת מרחב גדול יותר. מדובר בעיקר בצבעוניות בהירה, על טהרת השמנת, קרם, בז' כאשר אפשר לבחור את הגוונים הבהירים וליישם אותם גם על גבי הקירות וגם בבחירת ריהוט בצבעוניות רכה ונעימה ולתת טון מודגש יותר באמצעות הריהוט עצמו.

קומפוזיציה ייחודית וסידור שונה
ארגון מחודש של רהיטים הבית אף הוא יכול להשיג את האפקט המבוקש. כדאי לבחון כיצד ניתן פחות להעמיס על החדרים כדי שיראו גדולים יותר ולבחור ריהוט קומפקטי יותר או אפילו לשנות את הסדר שלו כדי, למשל, שהסלון ייראה פתוח ואוורירי יותר, להשתמש ברהיטים מחומרים קלילים לחדרים קטנים כמו פלטת זכוכית, רגלי מתכת דקיקות.

תוספות שתופסות את העין
חשבו עם תוספות שיכולות לשדרג את סביבת המגורים, לשפר את איכות החיים ולהעלות את ערך הנכס. למשל, ברזים חכמים, מיזוג אוויר מתקדם, ספסלי עץ או גבס, תריסים חשמליים. לפעמים שווה להשקיע באופן נקודתי באלמנטים טכניים שיקפיצו את שווי הנכס הרבה יותר ממה שהם יעלו לכם. בדקו מה אנשים היום מחפשים בבתים וחשבו בהתאם לסדר העדיפויות ויכולתכם הכלכלית – במה שווה לשדרג כדי לקבל יותר.

למי פונים לייעוץ?

במידה ואתם גרים באזור המרכז, למשל בכל המרחב של נתניה והסביבה.
מומלץ להסתייע בייעוץ מקצועי של מעצב פנים בנתניה על מנת לקבל פרספקטיבה רחבה על תהליך העיצוב ושיהיה מישהו שיוכל לקחת על עצמו את הפרויקט, כל הדרך להשבחה הנחשקת.