המעמד בטרם רכישתו של נכס יד ראשונה מקבלן הוא בהחלט מרגש, טומן בחובו פרפרים בבטן וכן ציפיות אל עבר העתיד. דירה חדשה, מרווחת, המצוידת במרפסת וממ"ד, או בקיצור: שכונה חדשה עם האווירה החדשה וכל מה שטמון בה. 

רבים רואים ברכישת דירה מקבלן כיתרון מובהק על פני דירה יד שנייה. אולם בתחום הנדל"ן, אל לנו ליפול לשאננות, גם אם הנכס הוא חדש, נוצץ וכזה שממש ניתן לשלוף מן הניילון. המתינו עוד כמה רגעים, והקפידו לצייד את עצמכם באנשי מקצוע שילוו אתכם לאורך התהליך ושיבטיחו לכם רכישה בטוחה המבטיחה את האינטרסים שלכם ושלכם בלבד.

תפקיד עורך הדין מטעם הקבלן

בעת מעמד הרכישה והמשא ומתן המקדים, הרי שלצד נציגי הקבלן, יישב גם עורך דין המייצג אותו. המפגש אמנם יהיה מלווה בחיוכים, ואין שום סיבה שלא תהא אווירה טובה ונעימה. אך עליכם לזכור בכל עת כי מדובר בעורך דין מקרקעין המייצג את הקבלן. ככזה, הוא מייצג אך ורק את האינטרסים שלו.

ואכן, המציאות מלמדת כי בדיקה עצמאית על-ידי עורך דין המייצג את הרוכשים, מעלה לא מעט בקשות לשינויים העולות על גבי נספח שינויים המצורף להסכם המכר. אל דאגה, אין דבר כזה הסכם שלא ניתן לשנותו. הקבלן שואף למכור את הנכס, ועורך דינו יהיה מוכן להתפשר ולערוך שינויים תוך התקשרות שוטפת אל מול עורך דינכם.

תפקיד עורך הדין מטעם הרוכשים

התפקיד הראשי אותו עו"ד קניית דירה נושא על כתפיו הוא בראש ובראשונה לבדוק את חוזה המכר הניתן מטעם הקבלן. אין מדובר במסמך קצר וענייני, כי אם בספר עב כרס הכולל בתוכו מגוון סעיפים ותתי-סעיפים המצריכים כל אחד ואחד קריאה מעמיקה והבנה ובקיאות בדיני הנדל"ן.

לצד זאת, עורך הדין יבחן את נושאי המיסוי המוטלים על הרוכשים. היבט זה איננו צריך לחמוק מעיניהם של הרוכשים או לפסוח מעל ראשם שכן מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת המתווספת אל העלות של הנכס עצמו.

עורך הדין פעמים רבות אף ימליץ לרוכשים על אמצעים נוספים בהם כדאי להיעזר למען בדיקת הנכס, זאת לרבות הזמנת חברת בדק בית עם סיום הפרויקט. חשוב לדעת כי בשנה הראשונה למסירת הנכס, הרי שהקבלן מחויב בביצוע התיקונים. ככל שנקדים להציג בפני הקבלן את הליקויים שנמצאו, כך נעבור את שלב המהמורות והמכשולים באופן מהיר וחלק הרבה יותר.

מעמד החתימה על ההסכם

אם בכל זאת החלטתם שאתם עודכם מעוניינים לערוך את עסקת הנדל"ן ללא כל ליווי מקצועי של עורך דין, הרי שיש לדעת כי את חוזה המכר בסופו של דבר, יש לבצע תוך חתימה של עורך דין.

במקרה המדובר, יהיה זה עורך הדין מטעם הקבלן. המלצתנו על כל פנים, היא לערוך מעבר מסודר ומעמיק ככל הניתן. הקפידו לקרוא את חוזה המכר, וסמנו כל סעיף וסעיף שאיננו ברור ומובן.

ובכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.